Wtorek, 12.12.2017, 346 dzień roku, Imieniny Ady, Aleksandra, Dagmary    
Strona główna Aktualności Forum dyskusyjne Ogłoszenia Galeria zdjęć O nas Kontakt


Lampa zespolona - dylemat nad wyborem.

Wszystko na temat lamp zespolonych, tzw. belek ostrzegawczych każdego typu (halogen, stroboskop, LED)

Lampa zespolona - dylemat nad wyborem.

Postautor: Tritium » 18 paź 2017, 15:56

Czołem,

Jak w temacie poszukuję belki ostrzegawczej do osobówki, więc długość max do 1200mm, koniecznie atest.

Rozglądałem się i znalazłem takie, co zrodziło pewne dylematy:

1. Federal Signal Vama Aurum. 64mm wys., długość 1130mm (45'').
Jestem rozczarowany, bo w podstawowej cenie to tylko korony są i podświetlany panel na napis. Do tego cena około 2700zł. Wygląda bidnie.
Na stronie przedstawiciela kuszą:
-2 moduły główne w technologii LED Solaris
-8 modułów dodatkowych 1LED,
-4 moduły dodatkowe 2LED
ale to nie w standardzie. Gdyby wyglądała tak:
https://www.youtube.com/watch?v=HaNqUIUQGJQ, to bym się nie zastanawiał, ale to kwota ponad 3tys. zł netto.


2. Powerlight Falcon. 50mm wys. Widziałem na żywo i jest nieźle. Moduły jak w starym Federalu LM300. Wygląda lepiej niż Aurum, bo świeci się większa powierzchnia. Z daleka wygląda nowocześniej niż reszta ale nie widziałem na żywo Aurum. Około 1600.

3. Elektra LZN-Slender, 82mm wys. około 1700zł.

4. Elfir LED 2LW EP (ekstra płaska) - extra 108mm wys. ;) około 1500zł.

Co polecacie, a co odradzacie Drodzy Forumowicze? Jakieś doświadczenia z tymi produktami?

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 10:02 przez Tritium, łącznie zmieniany 1 raz
Tritium
 
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 2016, 05:42
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Lampa zespolona - dylemat nad wyborem.

Postautor: Przemek » 18 paź 2017, 22:32

Aurumka powala niestety ceną i biednym wyposażeniem, ale nie mogę powiedzieć, że jest słabo widoczna. Widać je teraz na nowych radiowozach Kia Cee'd policji ;)

Elektra Slender lubi parować, jest coś nie tak z uszczelkami - to jest niestety do poprawy od strony producenta. Przyjrzyj się radiowozom (Skoda Yeti), które je posiadają. Jednakże dobrze ją widać.

Elfir ma spoko produkty i kusi ceną. Jest dobrze widoczny. Nawet jeśli wybrałbyś wersję ECO (z tymi słupkami LED zamiast normalnych modułów).

Co do Falcona to się nie wypowiem, bo nie widziałem tego, ani nie słyszałem jakichkolwiek opinii na jego temat.
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 462
Obrazy: 402
Rejestracja: 10 mar 2012, 14:21
Lokalizacja: Pasłęk / Elbląg
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Lampa zespolona - dylemat nad wyborem.

Postautor: michalsc » 19 paź 2017, 11:05

Witam,

Belka Aurum to niestety bieda z nędzą jak na taką cenę. Na przykład Policja wycofuje się z tych belek. Ogólnie jak brać belki Federala to od FSC a nie FSV, np.: Legend. FSV już od dawna leci po strasznej taniości, co widać po stosowanych elementach. W razie awarii (np. rozbity klosz), niestety części swoje kosztują.

Powerlight Falcon - nie powala jakością, poza tym jest niewiadomego pochodzenia (turek albo chińczyk). Kolimatory są dobrane beznadziejnie - jest to stara technologia sprzed technologii typu Flare. Poza tym 3 diody wystawione na boki przy tym kolimatorze to chyba żart... Od strony elektroniki też nie powala - z tego co widziałem, to może się przegrzewać. Nie wiem, jak wygląda sprawa serwisu, także tu się nie wypowiem

Elfir EP - dobra belka, z dobrze dobraną optyką i diodami, ale niestety bez rozkładu tafli światła (jak w poprzednich belkach). Zdecydowanie wyższa niż pozostałe - osobiście nie klasyfikowałbym jej do belek niskoprofilowych, ale ogólnie jest to ciekawy produkt. Części są do niej stosunkowo dostępne i serwis też jest dostępny.

Elektra LZN Slender - również dobra belka, z dobrą optyką i diodami. To co ją wyróżnia, to ryflowane klosze, które w badaniach dają zdecydowaną przewagę w stosunku do lamp Falcon i Elfir, dzięki dobranemu rozkładowi światła pod soczewkę (aurum to inna tachnologia) - daje pełną taflę światła. Jeśli chodzi o parowanie, to osobiście się z tym nie spotkałem, chyba, że nie było wierconych w profilu otworów - jest ogólnie szczelna, bo w mostkach łączących są uszczelki (ryflowanie może też sprawiać wrażenie większego zaparowania). Pod kątem serwisu i części Elektra wypada najlepiej.

Pozdrawiam!
michalsc
 
Posty: 65
Rejestracja: 08 lip 2016, 20:08
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Lampa zespolona - dylemat nad wyborem.

Postautor: Tritium » 20 paź 2017, 11:38

Dziękuję za Wasze odpowiedzi.

Fakt, że Falcon na bokach ma braki. Ogólnie przód i tył daje radę, bo męczyłem ją pół godziny w sklepie.

Homologację Falcon niby ma - jak pamiętam TA1. Nie wiem jak odnosi się to do widoczności z boku, ale chyba powinno.

Produkowany jest dla firmy 4x4Terenowiec. Części wszystkie (moduły, klosze) są bez problemu u nich dostępne - tak mnie utwierdzano.

Miałem okazję zobaczyć wczoraj belki dual color na pojazdach MPK.
Używają Haztec Xpert Light Bar. Ledy są dwukondygnacyjne - jedna linia jest niebieska, druga pomarańczowa. Dobrze, że dołożono moduły led poza koronami na bokach, bo byłaby powtórka z Aurum i wspomniany bidny efekt.
image.jpg
Haztec Xpert Light Bar

image.jpg
Haztec Xpert Light Bar 2

image.jpg
Haztec Xpert Light Bar 3

image.jpg
Haztec Xpert Light Bar 4
Tritium
 
Posty: 23
Rejestracja: 15 paź 2016, 05:42
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Lampa zespolona - dylemat nad wyborem.

Postautor: michalsc » 20 paź 2017, 13:57

Witam,

Haztec wywołuje u mnie mieszane uczucia - ledy tylko z boku, po czym w pewnym odstępie dodano lampy typowo kierunkowe, nie projektowane dla belki nie są czymś, co chciałbym mieć na swoim pojeździe. Brakuje mu też (wg mnie) profilu aluminiowego od góry, który wzmacnia całą konstrukcję i zapewnia dobre odprowadzanie ciepła z belki, co jest bardzo ważne w lampach LED (podobnie ma aurum).

I jeszcze jedna sprawa - jedna homologacja robiona w jednym kraju a druga w innym może wskazywać na problemy z kompatybilnością elektromagnetyczną lub światłem. Niestety są kraje, w których wystarczy troszeczkę rozchylić portfel i homologacja sama się robi... temu podchodzę z dystansem do takich wynalazków. Musiał być w końcu jakiś powód, dla którego producent zdecydował się robić homologację w innym kraju niż robić od razu w jednym instytucie (co zwykle w pakiecie wychodzi taniej dla producenta). Mogę zagwarantować też, że Falcon miałby problemy z homologacją E20 (polską - jedną z bardziej restrykcyjnych, mimo, że dyrektywy są niby wszędzie takie same).

Jeśli chciałbyś belki dwukolorowe, to lepiej iść w Elektrę lub Elfira, bo mamy wtedy montowane diody pod tymi samymi kolimatorami i wychodzi po prostu taniej i bardziej niezawodnie.

Pozdrawiam!
michalsc
 
Posty: 65
Rejestracja: 08 lip 2016, 20:08
Kraj pochodzenia: Polska


Wróć do Lampy Zespolone

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron