Wtorek, 12.12.2017, 346 dzień roku, Imieniny Ady, Aleksandra, Dagmary    
Strona główna Aktualności Forum dyskusyjne Ogłoszenia Galeria zdjęć O nas Kontakt


"Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Miejsce na dyskusje o artykułach zamieszczonych na stronie głównej portalu w dziale Aktualności

"Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: Przemek » 30 sie 2016, 18:04

Zapraszamy do dyskusji na temat artykułu:
"Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 462
Obrazy: 402
Rejestracja: 10 mar 2012, 14:21
Lokalizacja: Pasłęk / Elbląg
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: TommY » 30 sie 2016, 20:34

Gratuluję pomysłu - Twój filmik według mnie rozwiewa wątpliwości związane z budową LZP. Idąc tym szlakiem Mógłbyś wziąć na warsztat FSV Phoenix w tej samej konfiguracji, też często obecną na ceedach. Sądzę po wyglądzie, że filmowany egzemplarz nie jeździł długo na radiowozie, jest w doskonałym stanie wizualnym. Nurtuje mnie jedna kwestia: na wszystkich kiach jakie widziałem z LZP, ducato z belkami gameta i alfach 159 jako "alley lights" występują wesemy HM3 typu przeciwmgłowego czyli rzucające płaski i wąski snop światła na dytans. W filmiku rozpoznałem inny model - roboczą LPR9 z szybą w kratkę, która oświetli większe pole ale na mniejszą odległość. Dlaczego w Twojej belce jest nietypowy model lampy i który uważasz za skuteczniejszy jako lampa zaułkowa?
Awatar użytkownika
TommY
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 maja 2014, 17:03
Lokalizacja: Kłodnica Dolna
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: Przemek » 30 sie 2016, 21:06

Dzięki za miłe słowa :)

Mam w planach właśnie FSV Phoenix, ale wiadomo. Nie wszystko na raz ;)

Ten egzemplarz był trochę pogryziony przez ząb czasu. Na dolnym profilu jak i kloszach pojawił się nowy mikroklimat bogaty w różne mikroorganizmy :D Kąpiel w wodzie wraz ze szczotką ryżową spokojnie doprowadził ją ładu :)

Niestety nie miałem polerki automatycznej, więc 4 godziny polerowania kloszy też przyniosło efekty, jedynie zakupiłem do niej nowe klosze mleczne z napisami, jeden boczek (ponieważ jakieś mądrale do stroboskopowej belki dały boczek ciemniejszy od halogenowej i dwa okrągłe szkła do reflektorów bo były zżółknięte, a jeden z nich i pęknięty i przypalony.

Co do lamp roboczych przednich. Zakupiłem je osobno, dlatego też kable z nich wychodzą u góry, a na dobrą sprawę powinienem je obrócić, by wychodziły u dołu. Jako, że fabrycznie kabelek jest bardzo krótki zrobiłem trochę na odwrót. Wszystko to dlatego, że zakupiłem lampki nowe już po taniości, gdzie nowe typowo do belki to liczą sobie za sztukę 80zł... Ja za swoje dałem 40 zł/szt, więc za cenę jednej mam dwie :P Dlatego też szło właśnie mam jedynie inne, ale jako, że belka ma u mnie "dożywocie" i na pojazdach jeździć nie będzie pozwoliłem sobie na małe odstępstwo od oryginału ;) Co ważne H3 w środku siedzi, więc nie jest w sumie źle ;)

Która lepsza? Ciężko mi powiedzieć, ponieważ nie miałem do czynienia z HM3. Może inni użytkownicy się wypowiedzą. W wolnym czasie może uda się mi porobić zdjęcia, fotki jak świeci LPR9 jak ogarnę temat :)
Załączniki
WESEM - HM3 i LPR9.JPG
Lampa przeciwmgłowa HM3 i robocza LPR9 (różnice) produkcji WESEM.
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 462
Obrazy: 402
Rejestracja: 10 mar 2012, 14:21
Lokalizacja: Pasłęk / Elbląg
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: TommY » 31 sie 2016, 14:14

Chyba wszystkie belki cierpią na chorobę pod tytułem odrobina wody i kurzu i korozja wyposażenia lub utlenianie się pofilu gotowe. Metody walki mamy podobne. To obecność nowych części zaważyła na moim świetnym wrażeniu wizualnym. U mnie przednie halogeny były fabrycznie założone napisem "TOP" do dołu, ale bez trudu to zmieniłem. Brakowało też jednego boczego ale dwa lata temu jak kupowałem to było jakoś 30 -40 ale nie 80! Cena z księżyca. Ostatecznie LPR9 stylistycznie pasuje do przednich okrągłych bo też jest kraciasty klosz. Szkła do reflektorów pewnie pękają i przypalają się od wysokiej temperatury?
Awatar użytkownika
TommY
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 maja 2014, 17:03
Lokalizacja: Kłodnica Dolna
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: Przemek » 31 sie 2016, 17:55

Szczerze to powiem, że po kilku minutach lampy robocze potrafią być mocno ciepłe. Nie mam zielonego pojęcia jakie muszą być gorące jak pojazdy stoją na zabezpieczeniu, albo jedzie taki jako "filtr" w kolumnie z włączonymi halogenami w belce. Pewnie po trochu to postępowało, aż wreszcie szkiełko strzeliło :?
Załączniki
szkła.jpg
Stare szkła reflektora od LZP - zżółknięte, zmatowiałe, a jedno jeszcze przypalone i pęknięte.
szkło pęknięte.jpg
Pęknięte szkło reflektora z bliska.
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 462
Obrazy: 402
Rejestracja: 10 mar 2012, 14:21
Lokalizacja: Pasłęk / Elbląg
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: kamilk » 31 sie 2016, 23:29

Pragną bym dodać, że poza wszem znanymi żarówkami halogenowymi h1 czy h3 dla 12v/55w są też wersje 12v25W. Więc zakładając słabsze, będzie mniej ciepła :) .Nie mam wiedzy az takiej, ale jakoś nie wydaje mi się by w plastikowej konstrukcji dawali 55W żarówki. Aleee kto to wie..

Chciał bym zapytać. Co konkretnie wymieniłeś w belce, co zakupiłeś nowego, a co zostało stare. Z tego co widzę ,to albo tak ładnie wszystko zostało czyszczone ,ale nowo zakupione.

W każdym bądź razie gratuluje.
Awatar użytkownika
kamilk
 
Posty: 167
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: TommY » 01 wrz 2016, 15:16

Czerpiąc wiedzę ze strony producenta i opakowania po lampach stwierdzam że nie dość to, że jest przewidziana 12V 55W to nawet 24V 70W. Problemem nie jest sama konstrukcja i budowa lampy bo nie uległa wysokotemperaturowym uszkodzeniom, tylko słabej jakości plastik użyty jako okrągłe oczko przezroczyste w kształtce. Co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
TommY
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 maja 2014, 17:03
Lokalizacja: Kłodnica Dolna
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: kamilk » 01 wrz 2016, 18:35

@TommY.. Masz racje, i zgadzam się z tobą w 100%. Jest przewidziana żarówka 55W czy 70W.Ale nie stoi nic na przeszkodzie, by była słabsza. W tym momencie mamy wybór, miedzy 25 a 55 dla 12V oraz 70W dla 24V,ale na upartego można dać 100W dla 24V,ale co z tego,jak będzie się grzać. Pisząc o tym że nie mam wiedzy,miałem na myśli akurat te modele lamp. Jesli idzie o wspomniane przez ciebie oczko, to moim zdaniem przy dłuższym swieceniu ,bez chłodzenia, czyli wiatru w czasie jazdy, jej żywot może być krótszy. ładnie to wszystko wygląda, ale jakoś pozostawia wiele słabych opinij . Nie miałem takiego oczka w rękach, ale z tego co wiem to każdy klosz,czy "szybka" lampy musi mieścić się w pewnych normach, być może na oczku jest jakiś cech ,oznaczenie mówiące o tym do jakiej temperatury będzie się trzymał. Potem może albo płowieć, lub kruszeć. Trudno jest określić jednoznacznie .
Ale jak w jakiś sposób martwi cię oddawane ciepło, to są tylko dwie możlwiości...
Alebo dać żarówkę o mniejszej mocy, ale dopasować odpowiednik dla żarówek led. Tu wybór jest jakiś jest.Są krótrze, dłuższe , z kilko diodami wiecej. Na pewno dojdziesz do jakiegoś wniosku.
Pobór prądu wzrasta, wiec ciepło też
25W:12V=2,08A
55W:12V=4,58A
70W:24V=2,91A
100W:24V=4,16A
Każdy robić może jak zechce, ale ja dla świetego spokoju o materiał ,dał bym słabsze.

Ale chciał bym wiedzieć jaki rodzaj klosza jest w tej lampie, jakie światło daje, skupione, rozproszone ? Odbłyśnik to jedno, a klosz z tego co widze to co innego. Nie jestem pewny ,ale wydaje mi się że swiatło jest rozproszone, jak w tzw lampie roboczej.
Pozdro :)
Awatar użytkownika
kamilk
 
Posty: 167
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: TommY » 01 wrz 2016, 20:27

Moim zdaniem jest możliwe zastosowanie takiego plastiku na oczko, aby nie ruszała go temperatura, natomiast producent belki użył takiego a nie innego materiału być może z przeświadczeniem "że jakoś to będzie". Życie i praktyka zweryfikowały tą decyzję i efekty widać na przykładzie belki Przemka. U mnie ta wada się nie ujawniła może z powodu małej częstotliwości używania tych lamp. Ty również masz rację co do klosza: światło jest rozproszone właśnie z racji jego kraciastej faktury od wewnątrz.
Awatar użytkownika
TommY
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 maja 2014, 17:03
Lokalizacja: Kłodnica Dolna
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: kamilk » 02 wrz 2016, 08:27

Nooo.To jeżeli jest światło rozpraszane, to spokojnie można dać ledową żarówke, albo 25W12V. Tą akurat przetestowałem w lampie roboczej,i nie zauważyłem aż tak kolosalnych różnic. Jeśli chodzi o mnie, czy moje zdanie, to nie bawił bym się w mocne żarówki, tylko dał ledy. Ale jak już wspomniałem, każdy zrobił by,czy zrobi jak uważa .
Awatar użytkownika
kamilk
 
Posty: 167
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: Przemek » 02 wrz 2016, 15:20

Elektra w prototypie belki LZP - 2MD CLF + MD + W + 2Ho + 2Hz na targach Europoltech 2011 i 2013 przedstawiała lampy robocze w technologii LED, tylko nie wiem czemu nie weszły na rynek. Może zbyt wysoka cena?
Załączniki
LZP LF Policja 2013.jpg
Europoltech 2013
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
 
Posty: 462
Obrazy: 402
Rejestracja: 10 mar 2012, 14:21
Lokalizacja: Pasłęk / Elbląg
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: kamilk » 02 wrz 2016, 16:17

Dla tego w rodzimej gospodarce jest jak jest. Cos wymyślą, zrobią, jest ok, ale cena zwala z nóg. I taniej wychodzi kupić coś z zagranicy. Proste. Jak by ceny nie były tak kosmiczne to nie było by problemu z zbytem.

Jak mnie mija skleroza nie zawodzi, to wydaje mi się, że w telvizorni widziałem taką belkę na radiolce.
Awatar użytkownika
kamilk
 
Posty: 167
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: TommY » 02 wrz 2016, 19:05

Do zastosowań w praktyce można poważnie rozważyć te ledy lub halogen 25W. To cenna wiedza. Może widziałeś LZP w wersji led na cee'd 2 gen. Niektóre z nich mają takie belki a niektóre FSV Aurum.
Awatar użytkownika
TommY
 
Posty: 119
Rejestracja: 15 maja 2014, 17:03
Lokalizacja: Kłodnica Dolna
Kraj pochodzenia: Polska

Re: "Zrób to SAM!" #1 - Montaż lampy LZP

Postautor: kamilk » 02 wrz 2016, 21:46

Jak kto woli,można zastosować. Sam przekonałem się do ledowych żarówek ,czysto z przypadku. A muszę stwierdzić, że od samego początku ,gdy dostępne są owe zamienniki klasycznych żarówek, podchodziłem do tego z dużym dystansem, a nawet niechęcią . Ale technika idzie do przodu,żarówki ledowe są co raz leprze,i nie są aż tak drogie. Z swojego przykładu muszę powiedzieć,że zamiennik ledowy, dla dwu włóknowej żarówki 21/5/12V ,puki co (tfu tfu) świeci od 5 lat w skuterze.Przetestowaną mam odpowiednik h1, też nie można narzekać, ale nie można spodziewać się mocy z diod led, takiej jak oddaje typowy halogen.

Kolejnym przykładem z zycia mogę przytoczyć taki przykład.
Na serwisie aukcyjnym można zakupić zestawy lamp dalekosiężne + przeciwmgielne, lub same dalekosiężne do zastosowań z żarówkami 55w ,ale ja wsadziłem 25w, by mogły świecić i nie obciążać prądnicy skutera, i nie zawiodłem się. To był tylko test w celach edukacyjnych ,bowiem o ile pamiętam, to nie mozna posiadać takiego oświetlenia w skuterach, no chyba że coś uległo zmianom. Z mojego doświadczenia mogę stwierdzić że 25 watowa wersja żarówek, jest poniekąd alternatywą dla 55w, dla tego że słabsze oddają mniej ciepła, ale ledowe nie są w stanie (chyba) zaświecić aż tak dobrze jak halogen. Ledowe odpowiedniki dobrym rozwiązaniem są dla lamp ostrzegawczych ,gdzie są zalecane h1,h3.

I teraz kolejny przykład, ale już dotyczący mojego tematu przyczepki. Tu z kolej czy się chce czy nie, to w światłach przyczepki muszę dać ledowe żarówki, w celu nie znęcania się nad prądnicą,a po drugie, chcąc odpalić skuter trzeba wcisnąć klamkę hamulca, co za tym idzie zaświecają się światła "stop", i tu pojawia się problem taki że przy dodatkowym obciążeniu (+42W) akumulator nie jest w stanie zakręcić rozrusznikiem.
Po przeprowadzonych przez siebie testach, uwazam że w przypadku lamp przyczep nie ma wielkiej różnicy w jasności swiatła w zarówce zwykłej, a jej ledowym odpowiedniku. Różnica pojawia się tylko jedna,na kloszu lampy widać okrągły punkt świecący ,a nie cały klosz.

Może to zpłętuje jakoś :P
tak czy siak,czy sisiak, dał bym ledy do belki każdej jaką bym miał. A że moja kolekcja jest na prawdę skromna, wiec nie inwestuje w to. Chociaż by z prostego powodu ,mniejszy pobór prądu.
Awatar użytkownika
kamilk
 
Posty: 167
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska


Wróć do Artykuły

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron