Niedziela, 21.04.2019, 111 dzień roku, Imieniny Jarosława, Konrada, Selmy    
Strona główna Aktualności Forum dyskusyjne Ogłoszenia Galeria zdjęć O nas Kontakt


Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Przepisy dotyczące oświetlenia i nagłośnienia ostrzegawczego w Polsce i Europie

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: kamilk » 27 lip 2015, 21:36

Macieju. Nie zrozumieliśmy się. A wiec żarówka (przykładowa) led h7 składa się z kilku (x-liczba) diod led. I to one razem tworzą moduł jednolity. Gdyby ją rozebrać wylutować wszystkie diody, to były by pojedyncze sztuki. Natomiast sterownik o którym wspomniałeś, to osobne urządzenie sterujące ową żarówką. Czyli, gdzieś w kabinie masz pudełko z którego wychodzi (x-liczba) przewodów,czy kabli,gdzie dwa z nich są do zasilania urządzenia, a pozostałe do sterowania (zaświecania) diod,żarówek,palników wyładowczych. Trudno było było by w sklepie powiedzieć (panieee chce kupić moduł żarówki h7) 111 dla tego jest to nazywane , tak jak jest. Z tego co pamietam, to zawsze jedna dioda to jedna, ale już dwie na płytce montażowej mogły tworzyć moduł led.
Załączniki
zarowka-h7-18-led-smd_1459.jpg
Awatar użytkownika
kamilk
Maniak
 
Posty: 179
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: Maciej » 28 lip 2015, 08:54

Są LEDowe hide'a'way-e które mają zintegrowany z obudową światła sterownik. :P

Ale już, nie ma co się kłócić. :mrgreen:
Pozdrawiam
Maciej
Maniak
 
Posty: 196
Obrazy: 3
Rejestracja: 18 mar 2012, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: kamilk » 28 lip 2015, 13:13

Są ? o proszę. No to w takim układzie poproszę o link. Dla tego że szukam ,zbieram informacje o tym oświetleniu, i jak by to ująć . jakoś schematów nie mogę znaleźć. W-W to proste urządzenia, ale LEDowe hide'a'way już na procesorach,chodź dały by sie na zwykłych układach zrobić.
Awatar użytkownika
kamilk
Maniak
 
Posty: 179
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: Maciej » 28 lip 2015, 18:46

Pozdrawiam
Maciej
Maniak
 
Posty: 196
Obrazy: 3
Rejestracja: 18 mar 2012, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: kamilk » 29 lip 2015, 21:55

W zasadzie to tylko broszury, nic konkretnego.
Awatar użytkownika
kamilk
Maniak
 
Posty: 179
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: Maciej » 30 lip 2015, 09:51

Chciałeś przykład Hide'a'waya bez zewnętrznego sterownika to masz. :x

"Unlike many HAW's, Redtronic's have their controls inbuilt in the rear of the unit. This means there's no external flasher/controller to install separately [...]"

A w PDFie masz opis podłączenia. Raczej schematów nie dostaniesz, bo raz że nikt nie będzie się chwalił swoją technologią każdemu a dwa, takich lamp się nie naprawia tylko wymienia.
Pozdrawiam
Maciej
Maniak
 
Posty: 196
Obrazy: 3
Rejestracja: 18 mar 2012, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: Radhezz » 08 sie 2015, 20:21

W Crown Victorii którą robiłem wszystkie miejsca na żarówki były już zajęte przez fabryczną instalację, więc musiałem wiercić w obudowie lampy dodatkowe otwory otwornicą 1-calową (ok. 2,54cm), bo taki jest standardowy rozmiar HAW-ów. I nie jest do tego potrzebne specjalne gniazdo żadne, tylko odpowiedni otwór, a samą lampę mocuje się np. na dwa małe wkręty w plastik.

Miganie kierunkowskazami, czy używanie lamp w kierunkach to czysta głupota, bo właśnie nie wiadomo czy auto skręca, czy nie. Postojowymi migać nie ma sensu, bo ich nie widać.

Nasze przepisy nic o wig-wag'ach nie mówią, co nie znaczy że nie można ich spotkać - na Scanii GCBA z WISS-u już 5 lat temu zauważyłem że czasem miga górnymi halogenami, co można zaobserwować choćby na tym FILMIKU (światła załącza mijając kamerzystę).

Dowcip z nielegalnymi hide-away'ami polega na tym że są to lampy kamuflowane... życzę szczęścia przy przeglądzie jeśli diagnosta je znajdzie. A reszta? Reszta się nie zna.

Jeszcze odnośnie wig-wag'ów i "modyfikacji fabrycznej instalacji":
http://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/
Szeregowy 10BLog / Kierowca-strażak OSP
Były pracownik KW PSP, były kierowca karetki transportowej/przewozu krwi
Awatar użytkownika
Radhezz
Maniak
 
Posty: 181
Rejestracja: 24 maja 2012, 12:28
Lokalizacja: Opole
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: Sygnettoo » 20 sie 2015, 16:06

Jest jeden radiowóz w Polsce wyposażony w wig-wag. Jest to Laguna z Opatowa, która kiedyś jeździła w Sandomierzu. Przy włączeniu kogutów lampy pozycyjne zaczynaja na zmiane mrugac (AMERYKA PANOWIE AMERYKA) nie wiem, jak to sie ma do użytkowania np w czasie egipskich ciemności ale wyglada całkiem fajnie
Awatar użytkownika
Sygnettoo
Maniak
 
Posty: 862
Obrazy: 1
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:21
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: Maciej » 25 sie 2015, 09:14

688M28 z OSP Zielonka też ma WigWagi na drogowych. :P
Pozdrawiam
Maciej
Maniak
 
Posty: 196
Obrazy: 3
Rejestracja: 18 mar 2012, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Kraj pochodzenia: Polska

Re: Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Postautor: kamilk » 22 maja 2018, 19:43

Dodaję swoje trzy grosze. Chociaż bez dowodu ale stwierdzam fakt, gdyż widziałem na własne oczy.
A o co mi chodzi.
Jako ze pracuję w transporcie, często spotykam się z pojazdami które wyposazone są w windę rozładunkową.
Niby wszystko jest ok. Ale w kilku pojazdach, marki nie pamietam, ale są po pojazdy chłodnie , i nie tylko. Sam na własne oczy widziałem wig-wag na kierunkowskazach .I po rozmowie z kierowcą dowiedzialem się że taki układ jest montowany fabrycznie.
Zasada włączenia układu jest na kilka sposobów.
Przez włącznik w kabinie, pilot alarmu przy kluczach, czujnik otwierania drzwi bocznych komory ładunkowej, lub też otwarcie, czy użycie windy.
Układ jest fabryczby, wiec nie ma mowy o montowaniu u wója stefka w garazu.
Wiec skoro jest to układ fabryczny, czy też montowany dodatko wraz z zamawianym systemem zabudowy pojazdu, to znaczy ze układ musi być dozwolony, i posiadać homologację.

Jesli będe miał mozlwiość to nagram filma, i go zamieszczę.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
kamilk
Maniak
 
Posty: 179
Rejestracja: 26 maja 2013, 10:13
Lokalizacja: FNW (JO71ST)
Kraj pochodzenia: Polska

Poprzednia

Wróć do Prawo

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron