• Nowy policyjny Opel Insignia


    Prędkość maksymalna 242 km/h, 7,6 sekundy do setki, 220 koni mechanicznych – takie parametry mają najnowsze nieoznakowane radiowozy Ople Insignia wyposażone w wideorejestrator. 75 takich maszyn trafiło do polskich policjantów i już wszystkie rozpoczęły służbę na krajowych drogach, aby dbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Co skrywają w sobie nowe Ople? Jak to wygląda? Jak działa? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego artykułu i krótkiego filmu, który dla Was przygotowaliśmy.

    OI_back.jpg

    W listopadzie br. polska Policja otrzymała 75 nieoznakowanych radiowozów marki Opel Insignia, których zakup był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

    OI_nalepka.jpg

    Pojazdy dostarczyła firma Z.P.U.P Energozam Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu. Wartość przetargu opiewa na kwotę 9 845 413 złotych. Radiowozy trafiły do 14 województw (z wyjątkiem lubuskiego i podlaskiego, które w grudniu br. otrzymały po 6  nieoznakowanych Volkswagenów Passatów 3.6 FSI V6 o mocy 300 koni mechanicznych). Ople są napędzane dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 220 koni mechanicznych, który pozwala je rozpędzić do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

    OI_speed.jpg

    Radiowozy służą na co dzień w drogówce i są wyposażone w wideorejestrator Videorapid 2A firmy Zurad współpracujący z dwiema kamerami – przednią i tylną - oraz radarowy miernik prędkości Iskra-1.

    OI_wnetrze.jpg

    Sygnalizację świetlno-dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym stanowią produkty firmy Federal Signal. Za atrapą wlotu powietrza, w dolnej jej części, zamontowano głośnik tubowy AL-252N współpracujący ze wzmacniaczem sygnałowym AS-320DIG PO.

    OI_speaker.jpg

    Syrena generuje 4 modulacje: wail, yelp, priority i hilo. Dodatkowo dostępna jest funkcja syreny ręcznej oraz ciągły klakson elektroniczny (tzw. airhorn, poganiacz) uruchamiany za pomocą oddzielnego klawisza.

    OI_manipulatory.jpg

    Na sygnalizację świetlną składa się 8 punktów świetlnych. Za grillem są zainstalowane dwie lampy kierunkowe Microled Advance w technologii Sputnik.

    OI_przod.jpg

    OI_microled.jpg

    Za przednią szybą pod lusterkiem wstecznym przymocowany jest pojedynczy Viper S2 w technologii Solaris, który posiada specjalną obudowę zapobiegającą powstawaniu refleksów oślepiających załogę radiowozu.

    OI_viper.jpg

    OI_viperback.jpg

    Po wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika zamontowana jest kolejna para Microledów Advance, która aktywuje się po otwarciu przestrzeni bagażowej, jeśli główne światła uprzywilejowania są włączone.

    OI_bagaznik.jpg

    OI_tablica_microled.jpg

    Na półce bagażnika pomiędzy zagłówkami drugiego rzędu siedzeń, a szybą tylną założona jest uchylna tablica tekstowa LSG700CB sterowana za pomocą kontrolera z serii BCT-3009. Na tablicy znajduje się też para lamp kierunkowych Impaxx Solaris.

    OI_tablica (1).jpg

    OI_lsg.jpg

    OI_impaxx.jpg

    Natomiast wymaganą przepisami widoczność pod kątem 360 stopni zapewnia niskoprofilowa lampa pojedyncza z mocowaniem magnetycznym LM400 Solaris, która jest zasilana spiralnym przewodem z dodatkowego gniazda zapalniczki.

    OI_lm400.jpg

    Montaż sygnalizacji uprzywilejowania wykonała firma Transmed będąca oficjalnym dealerem marki Federal Signal w Polsce.

     

    Serdeczne podziękowania Zespołowi Prasowemu Komendy Miejskiej Policji w Elblągu

    asp. Krzysztofowi Nowackiemu
    Jakubowi Sawickiemu

    oraz załodze nieoznakowanego Opla Insignia w składzie:

    st. sierż. Marcin Zawilski
    st. sierż. Mateusz Rybicki

    za okazaną pomoc w organizacji i realizacji sesji zdjęciowej.

    Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który w pełni przedstawia nową Insignię w całej okazałości

    Pozostałe zdjęcia

    OI_front_left.JPG

    OI_front.JPG

    OI_przod.JPG

    OI_front_right.JPG

    OI_left.JPG

    OI_rear.JPG

    OI_rear_left.JPG

    OI_bagaznik_left.JPG

    OI_tablica.JPG

    OI_tablica_policja.JPG

    OI_tablica_followus.JPG

    OI_bagaznik_left.jpg

    OI_front (1).jpg

    OI_front.jpg

    OI_front_left.jpg

    OI_front_right.jpg

    OI_front_up.jpg

    OI_grill.jpg

    OI_left.jpg

    OI_rear.jpg

    OI_rear_left.jpg

    OI_tablica.jpg

    OI_tablica_followus.jpg

    OI_tablica_policja.jpg


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    OI_front_up.JPG

    Prędkość maksymalna 242 km/h, 7,6 sekundy do setki, 220 koni mechanicznych – takie parametry mają najnowsze nieoznakowane radiowozy Ople Insignia wyposażone w wideorejestrator. 75 takich maszyn trafiło do polskich policjantów i już wszystkie rozpoczęły służbę na krajowych drogach, aby dbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Co skrywają w sobie nowe Ople? Jak to wygląda? Jak działa? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego artykułu i krótkiego filmu, który dla Was przygotowaliśmy.

    OI_back.JPG

    W listopadzie br. polska Policja otrzymała 75 nieoznakowanych radiowozów marki Opel Insignia, których zakup był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

    OI_nalepka.JPG

    Pojazdy dostarczyła firma Z.P.U.P Energozam Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu. Wartość przetargu opiewa na kwotę 9 845 413 złotych. Radiowozy trafiły do 14 województw (z wyjątkiem lubuskiego i podlaskiego, które w grudniu br. otrzymały po 6  nieoznakowanych Volkswagenów Passatów 3.6 FSI V6 o mocy 300 koni mechanicznych). Ople są napędzane dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 220 koni mechanicznych, który pozwala je rozpędzić do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

    OI_speed.JPG

    Radiowozy służą na co dzień w drogówce i są wyposażone w wideorejestrator Videorapid 2A firmy Zurad współpracujący z dwiema kamerami – przednią i tylną - oraz radarowy miernik prędkości Iskra-1.

    OI_wnetrze.JPG

    Sygnalizację świetlno-dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym stanowią produkty firmy Federal Signal. Za atrapą wlotu powietrza, w dolnej jej części, zamontowano głośnik tubowy AL-252N współpracujący ze wzmacniaczem sygnałowym AS-320DIG PO.

    OI_speaker.JPG

    Syrena generuje 4 modulacje: wail, yelp, priority i hilo. Dodatkowo dostępna jest funkcja syreny ręcznej oraz ciągły klakson elektroniczny (tzw. airhorn, poganiacz) uruchamiany za pomocą oddzielnego klawisza.

    OI_manipulatory.JPG

    Na sygnalizację świetlną składa się 8 punktów świetlnych. Za grillem są zainstalowane dwie lampy kierunkowe Microled Advance w technologii Sputnik.

    OI_grill.JPG

    OI_microled.JPG

    Za przednią szybą pod lusterkiem wstecznym przymocowany jest pojedynczy Viper S2 w technologii Solaris, który posiada specjalną obudowę zapobiegającą powstawaniu refleksów oślepiających załogę radiowozu.

    OI_viper.JPG

    OI_viperback.JPG

    Po wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika zamontowana jest kolejna para Microledów Advance, która aktywuje się po otwarciu przestrzeni bagażowej, jeśli główne światła uprzywilejowania są włączone.

    OI_bagaznik.JPG

    OI_tablica_microled.JPG

    Na półce bagażnika pomiędzy zagłówkami drugiego rzędu siedzeń, a szybą tylną założona jest uchylna tablica tekstowa LSG700CB sterowana za pomocą kontrolera z serii BCT-3009. Na tablicy znajduje się też para lamp kierunkowych Impaxx Solaris.

    OI_tablica.JPG

    OI_lsg.JPG

    OI_impaxx.JPG

    Natomiast wymaganą przepisami widoczność pod kątem 360 stopni zapewnia niskoprofilowa lampa pojedyncza z mocowaniem magnetycznym LM400 Solaris, która jest zasilana spiralnym przewodem z dodatkowego gniazda zapalniczki.

    OI_lm400.JPG

    Montaż sygnalizacji uprzywilejowania wykonała firma Transmed będąca oficjalnym dealerem marki Federal Signal w Polsce.

     

    Serdeczne podziękowania Zespołowi Prasowemu Komendy Miejskiej Policji w Elblągu

    asp. Krzysztofowi Nowackiemu
    Jakubowi Sawickiemu

    oraz załodze nieoznakowanego Opla Insignia w składzie:

    st. sierż. Marcin Zawilski
    st. sierż. Mateusz Rybicki

    za okazaną pomoc w organizacji i realizacji sesji zdjęciowej.

    Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który w pełni przedstawia nową Insignię w całej okazałości

    Pozostałe zdjęcia

    OI_front_left.JPG

    OI_front.JPG

    OI_przod.JPG

    OI_front_right.JPG

    OI_left.JPG

    OI_rear.JPG

    OI_rear_left.JPG

    OI_bagaznik_left.JPG

    OI_tablica.JPG

    OI_tablica_policja.JPG

    OI_tablica_followus.JPG

    Edytowane przez Przemek
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Ponieważ istniało duże prawdopodobieństwo, że zdjęcia mogą zostać skradzione i umieszczone na innych portalach, forach etc. Już raz zdjęcia sobie ktoś przywłaszczył, powtórki z rozrywki nie chcemy. Zdjecia bez tablic rejestracyjnych nikomu sie nie przydadzą - dobrze wiem o tym

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach


    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

  • Statystyki forum

    1 293
    Tematów
    7 498
    Odpowiedzi
  • Statystyki galerii

    669
    Grafik
    71
    Komentarzy