Oświetlenie ostrzegawcze Star


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Po zakupie od kolegi [b]fedlight-a[/b] sterownika Whelen USP-64LX wraz z dwoma jego własnej roboty błyskownikami do belki LZ, zająłem się remontem belki, montażem i instalacją nowych błyskowników na wozie mojej jednostki. Spokoju jednak nie dawał mi brak lamp kierunkowych i jeszcze dwa wolne kanały w sterowniku. Tzn. były kiedyś ZLN-P (lampy Wesem) na żarówki H3/70W, ale szlag trafił przemiennik. No i kolega mnie natchnął do spróbowania przerobienia tych lamp ;) Cały projekt to czysty eksperyment, którego nie wszystkie etapy zakończył się powodzeniem - m.in. bardzo szybko okazało się iż mając do czynienia z wysokim napięciem niezwykle ważna jest staranność wykonania... i izolacja. Niewypałem okazały się też płytki uniwersalne ze zbyt małymi otworami montażowymi, cienką warstwą miedzi, i ogólnie zbyt małymi przerwami między ścieżkami, co powodowało przeskoki iskier i wypalanie ścieżek. Z powodu braków w zaopatrzeniu, oraz goniących terminów byłem poniekąd zmuszony trochę improwizować, ale nie powiem bo zaowocowało to doświadczeniem na przyszłość. M.in. przetestowałem wszystkie warianty transformatorów zapłonowych - zarówno w kwestii pomiarów, wyprowadzeń, jak i sposobów montażu. Największym problemem okazały się... wtyczki do sterownika :lol: Nie wiedzieć czemu nigdzie w okolicy nie wiedzieli o co mi chodzi, ani skąd to ściągnąć... Internet nie pomógł za bardzo, więc za wtyczki posłużyły męskie wtyczki Molex 8981 (zasilanie urządzeń komputerowcyh IDE w/g starszych norm ATX) z odpiłowaną obudową na wysokości czwartego pinu :lol: Pasuje jak z fabryki :twisted: Oto efekt końcowy prac: [youtube]i7aXBCglJmY[/youtube] Teraz zastanawiam się jak będzie z trwałością tych lamp... O ile te palniki w belce mają sporo miejsca, i nie są zbyt szczelnie zabudowane mają całkiem niezłe chłodzenie, o tyle obudowy Wesem-a są dość szczelnie zamknięte - odbłyśnik metalowy, a klosz szklany... Nie muszę mówić iż daje to większe ryzyko powstania przebić, ale dodatkowo lampy się grzeją, tzn. klosze. Niby nic dziwnego, przy żarówkach też tak jest, ale jednak trochę stracha mam żeby mi się tam coś nie stopiło - jak do tej pory lampy nie działały dłużej niż 8 minut bez przerwy. Trochę pocieszam się bilansem energetycznym - urządzenie wg. producenta przy 4 palnikach pobiera 70W mocy, czyli na wyjściu ma jeszcze mniej, a moc ta jeszcze rozkłada się na 4 palniki. Zresztą przy palnikach skuteczność (stosunek mocy wydzielanej jako światło, do traconej w postaci emisji ciepła) jest większa - a w każdym razie tak mi się wydaje :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nieźle to się prezentuje. Tylko ciekawe właśnie jak to wyjdzie z trwałością lamp kierunkowych... No, ale czas pokaże - ja osobiście trzymam kciuki, by to wszystko służyło jak najdłużej bez awarii :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podpiąłeś przednie lampy pod sterownik whelen to nie wiem czy to był najlepszy pomysł! Sterownik generuje dość mocny błysk (moc) i umieszczanie żarnika w małej lampce to niezbyt udany pomysł! Soczewka, która dałem w zestawie jest wykonana z materiału odpornego na wysoką temperaturę. Jeśli chodzi o lampy przednie to rożnie z tym bywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote="fedlight"]Jeśli podpiąłeś przednie lampy pod sterownik whelen to nie wiem czy to był najlepszy pomysł! Sterownik generuje dość mocny błysk (moc) i umieszczanie żarnika w małej lampce to niezbyt udany pomysł! Soczewka, która dałem w zestawie jest wykonana z materiału odpornego na wysoką temperaturę. Jeśli chodzi o lampy przednie to rożnie z tym bywa.[/quote]Klosz jest szklany, odbłyśnik metalowy - czyli wariant wytrzymujący H3/24V/70W. W słabszej wersji klosz jest plastikowy i ten by na pewno nie wytrzymał. Nie wiem, trzymajcie kciuki, w razie jakby poszła tylko izolacja to zrobię nową silikonem termicznym (do 500 stopni) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 5 months later...

W odpowiedzi na poruszone kwestie Sterownik jaki zastosowałeś to UPS 64 LX Dane techniczne: Napięcie zasilania - Input Voltage - 13.5 VDC (26.5 VDC) ± 20% Pobierany prąd 4 lampy- Input Current (4 Lamps) - 7 AMPS (4AMPS) Pobierany prąd 2 lampy - Input Current (2 Lamps) - 4 AMPS (2.5 AMPS) Moc wyjściowa 4 lampy - Output Power (4 Lamps) - 75 Watts Moc wyjściowa 2 lampy - Output Power (2 Lamps) - 40 Watts [b]Moc pobierana przez urządzenie to ~ 94,5 Watt'a [/b] Napięcie sterowania - V Ctrl - 13.5 VDC (26.5 VDC) ± 20% Prąd sterowania - I Ctrl - 100 ma (MAX) Sekwencje błysków: Comet Flash® Flashrate (Per Lamp) - 75 CFPM @ 80 ms Double Flash Flashrate (Per Lamp) - 120 DFPM @ 80 ms Single Flash Flashrate (Per Lamp) - 220 SFPM Action Flash - 3 CYCLES COMET FLASH - 6 CYCLES SINGLE FLASH Instrukcja montażu: [url]http://www.whelen.com/install/131/13180.pdf[/url] W celu zmniejszenia emisji ciepła możesz zmienić pattern błysku na wolniejszy np na Single Flash, mam nadzieję że sterownik podłączyłeś przez dodatkowy bezpiecznik 15 Amper? Można jeszcze przełączyć sterownik w tryb niskiej emisji, tryb ten stosowany jest podczas jazdy nocą aby nie oślepiać kierowców, natomiast w dzień stosowany jest tryb pełnej jasności żeby "konkurować" ze słoneczkiem ;-) Włączenie trybu "nocnego" przewód fioletowy należy podczas pracy urządzenia dotknąć do + zasilania na czas mniejszy od 1 sekundy, po wyłączeniu i ponownym włączeniu urządzenie wraca do trybu pełnej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote="WHELEN"]mam nadzieję że sterownik podłączyłeś przez dodatkowy bezpiecznik 15 Amper?[/quote]Urządzenie jest wpięte w oryginalną instalację, która posiada już zabezpieczenie tego typu ;) [quote="WHELEN"]W celu zmniejszenia emisji ciepła możesz zmienić pattern błysku na wolniejszy np na Single Flash (...) Można jeszcze przełączyć sterownik w tryb niskiej emisji, tryb ten stosowany jest podczas jazdy nocą aby nie oślepiać kierowców, natomiast w dzień stosowany jest tryb pełnej jasności żeby "konkurować" ze słoneczkiem ;-) Włączenie trybu "nocnego" przewód fioletowy należy podczas pracy urządzenia dotknąć do + zasilania na czas mniejszy od 1 sekundy, po wyłączeniu i ponownym włączeniu urządzenie wraca do trybu pełnej mocy.[/quote] Powiem tak: wszystko jest ustawione na stałe, jest tylko opcja włącz/wyłącz, i nic poza tym, i choć ubolewam nad tym, to raczej na zarządzenie rozbudowy panelu sterowania oświetlenia nie ma co liczyć. A szkoda, bo chciałbym mieć chociaż możliwość wyłączenia lamp kierunkowych przyciskiem... Ale ma to i dobre strony: cała instalacja pracuje na pełnej mocy właściwie bezawaryjnie (raz po myciu auta woda się musiała dostać do lampy kierunkowej i miała przebicie póki nie wyschła) od października zeszłego roku po dzień dzisiejszy czyli już blisko pół roku - łączny czas ciągłej pracy oświetlenia jest dla mnie trudny do oszacowania, ale najdłużej pracowało to non-stop blisko 5 godzin, czyli test trwałości krótkotrwałej jak najbardziej na plus ;) Życzyłbym sobie żeby palniki wytrzymały minimum 2 lata, ale co to tego to czas pokaże. W sumie gdybym dzisiaj miał to robić, to bym zrobił jednak inaczej te oświetlenie - stroboskopy są dobre, ale mają też trochę wad, m.in. w kwestii wysokich napięć czy właśnie trwałości palników. Tak więc przyszłość należy do LED-ów ;) A tak przy okazji lamp LED - ktoś wie może jak wyglądają lampy SLO3LED po wyciągnięciu z obudowy? Tzn. sam "wkład" optyczny z elektroniką, jakie wymiary, itd? Bo powiem szczerze że po tej modyfikacji ze stroboskopami chodzi mi po głowie nowy projekt oparty o belkę LZ i wkłady z lamp Gameta, oczywiście z oryginalnymi zwierciadłami - coś w ten deseń: [youtube]hdwAQIqJftY[/youtube]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się