Nowy policyjny Opel Insignia


Przemek

Rekomendowane odpowiedzi

Prędkość maksymalna 242 km/h, 7,6 sekundy do setki, 220 koni mechanicznych – takie parametry mają najnowsze nieoznakowane radiowozy Ople Insignia wyposażone w wideorejestrator. 75 takich maszyn trafiło do polskich policjantów i już wszystkie rozpoczęły służbę na krajowych drogach, aby dbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Co skrywają w sobie nowe Ople? Jak to wygląda? Jak działa? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego artykułu i krótkiego filmu, który dla Was przygotowaliśmy.

OI_back.jpg

W listopadzie br. polska Policja otrzymała 75 nieoznakowanych radiowozów marki Opel Insignia, których zakup był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

OI_nalepka.jpg

Pojazdy dostarczyła firma Z.P.U.P Energozam Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu. Wartość przetargu opiewa na kwotę 9 845 413 złotych. Radiowozy trafiły do 14 województw (z wyjątkiem lubuskiego i podlaskiego, które w grudniu br. otrzymały po 6  nieoznakowanych Volkswagenów Passatów 3.6 FSI V6 o mocy 300 koni mechanicznych). Ople są napędzane dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 220 koni mechanicznych, który pozwala je rozpędzić do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

OI_speed.jpg

Radiowozy służą na co dzień w drogówce i są wyposażone w wideorejestrator Videorapid 2A firmy Zurad współpracujący z dwiema kamerami – przednią i tylną - oraz radarowy miernik prędkości Iskra-1.

OI_wnetrze.jpg

Sygnalizację świetlno-dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym stanowią produkty firmy Federal Signal. Za atrapą wlotu powietrza, w dolnej jej części, zamontowano głośnik tubowy AL-252N współpracujący ze wzmacniaczem sygnałowym AS-320DIG PO.

OI_speaker.jpg

Syrena generuje 4 modulacje: wail, yelp, priority i hilo. Dodatkowo dostępna jest funkcja syreny ręcznej oraz ciągły klakson elektroniczny (tzw. airhorn, poganiacz) uruchamiany za pomocą oddzielnego klawisza.

OI_manipulatory.jpg

Na sygnalizację świetlną składa się 8 punktów świetlnych. Za grillem są zainstalowane dwie lampy kierunkowe Microled Advance w technologii Sputnik.

OI_przod.jpg

OI_microled.jpg

Za przednią szybą pod lusterkiem wstecznym przymocowany jest pojedynczy Viper S2 w technologii Solaris, który posiada specjalną obudowę zapobiegającą powstawaniu refleksów oślepiających załogę radiowozu.

OI_viper.jpg

OI_viperback.jpg

Po wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika zamontowana jest kolejna para Microledów Advance, która aktywuje się po otwarciu przestrzeni bagażowej, jeśli główne światła uprzywilejowania są włączone.

OI_bagaznik.jpg

OI_tablica_microled.jpg

Na półce bagażnika pomiędzy zagłówkami drugiego rzędu siedzeń, a szybą tylną założona jest uchylna tablica tekstowa LSG700CB sterowana za pomocą kontrolera z serii BCT-3009. Na tablicy znajduje się też para lamp kierunkowych Impaxx Solaris.

OI_tablica (1).jpg

OI_lsg.jpg

OI_impaxx.jpg

Natomiast wymaganą przepisami widoczność pod kątem 360 stopni zapewnia niskoprofilowa lampa pojedyncza z mocowaniem magnetycznym LM400 Solaris, która jest zasilana spiralnym przewodem z dodatkowego gniazda zapalniczki.

OI_lm400.jpg

Montaż sygnalizacji uprzywilejowania wykonała firma Transmed będąca oficjalnym dealerem marki Federal Signal w Polsce.

 

Serdeczne podziękowania Zespołowi Prasowemu Komendy Miejskiej Policji w Elblągu

asp. Krzysztofowi Nowackiemu
Jakubowi Sawickiemu

oraz załodze nieoznakowanego Opla Insignia w składzie:

st. sierż. Marcin Zawilski
st. sierż. Mateusz Rybicki

za okazaną pomoc w organizacji i realizacji sesji zdjęciowej.

Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który w pełni przedstawia nową Insignię w całej okazałości

Pozostałe zdjęcia

OI_front_left.JPG

OI_front.JPG

OI_przod.JPG

OI_front_right.JPG

OI_left.JPG

OI_rear.JPG

OI_rear_left.JPG

OI_bagaznik_left.JPG

OI_tablica.JPG

OI_tablica_policja.JPG

OI_tablica_followus.JPG

OI_bagaznik_left.jpg

OI_front (1).jpg

OI_front.jpg

OI_front_left.jpg

OI_front_right.jpg

OI_front_up.jpg

OI_grill.jpg

OI_left.jpg

OI_rear.jpg

OI_rear_left.jpg

OI_tablica.jpg

OI_tablica_followus.jpg

OI_tablica_policja.jpg


View full artykul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 10 months later...

OI_front_up.JPG

Prędkość maksymalna 242 km/h, 7,6 sekundy do setki, 220 koni mechanicznych – takie parametry mają najnowsze nieoznakowane radiowozy Ople Insignia wyposażone w wideorejestrator. 75 takich maszyn trafiło do polskich policjantów i już wszystkie rozpoczęły służbę na krajowych drogach, aby dbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Co skrywają w sobie nowe Ople? Jak to wygląda? Jak działa? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego artykułu i krótkiego filmu, który dla Was przygotowaliśmy.

OI_back.JPG

W listopadzie br. polska Policja otrzymała 75 nieoznakowanych radiowozów marki Opel Insignia, których zakup był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

OI_nalepka.JPG

Pojazdy dostarczyła firma Z.P.U.P Energozam Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu. Wartość przetargu opiewa na kwotę 9 845 413 złotych. Radiowozy trafiły do 14 województw (z wyjątkiem lubuskiego i podlaskiego, które w grudniu br. otrzymały po 6  nieoznakowanych Volkswagenów Passatów 3.6 FSI V6 o mocy 300 koni mechanicznych). Ople są napędzane dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 220 koni mechanicznych, który pozwala je rozpędzić do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

OI_speed.JPG

Radiowozy służą na co dzień w drogówce i są wyposażone w wideorejestrator Videorapid 2A firmy Zurad współpracujący z dwiema kamerami – przednią i tylną - oraz radarowy miernik prędkości Iskra-1.

OI_wnetrze.JPG

Sygnalizację świetlno-dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym stanowią produkty firmy Federal Signal. Za atrapą wlotu powietrza, w dolnej jej części, zamontowano głośnik tubowy AL-252N współpracujący ze wzmacniaczem sygnałowym AS-320DIG PO.

OI_speaker.JPG

Syrena generuje 4 modulacje: wail, yelp, priority i hilo. Dodatkowo dostępna jest funkcja syreny ręcznej oraz ciągły klakson elektroniczny (tzw. airhorn, poganiacz) uruchamiany za pomocą oddzielnego klawisza.

OI_manipulatory.JPG

Na sygnalizację świetlną składa się 8 punktów świetlnych. Za grillem są zainstalowane dwie lampy kierunkowe Microled Advance w technologii Sputnik.

OI_grill.JPG

OI_microled.JPG

Za przednią szybą pod lusterkiem wstecznym przymocowany jest pojedynczy Viper S2 w technologii Solaris, który posiada specjalną obudowę zapobiegającą powstawaniu refleksów oślepiających załogę radiowozu.

OI_viper.JPG

OI_viperback.JPG

Po wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika zamontowana jest kolejna para Microledów Advance, która aktywuje się po otwarciu przestrzeni bagażowej, jeśli główne światła uprzywilejowania są włączone.

OI_bagaznik.JPG

OI_tablica_microled.JPG

Na półce bagażnika pomiędzy zagłówkami drugiego rzędu siedzeń, a szybą tylną założona jest uchylna tablica tekstowa LSG700CB sterowana za pomocą kontrolera z serii BCT-3009. Na tablicy znajduje się też para lamp kierunkowych Impaxx Solaris.

OI_tablica.JPG

OI_lsg.JPG

OI_impaxx.JPG

Natomiast wymaganą przepisami widoczność pod kątem 360 stopni zapewnia niskoprofilowa lampa pojedyncza z mocowaniem magnetycznym LM400 Solaris, która jest zasilana spiralnym przewodem z dodatkowego gniazda zapalniczki.

OI_lm400.JPG

Montaż sygnalizacji uprzywilejowania wykonała firma Transmed będąca oficjalnym dealerem marki Federal Signal w Polsce.

 

Serdeczne podziękowania Zespołowi Prasowemu Komendy Miejskiej Policji w Elblągu

asp. Krzysztofowi Nowackiemu
Jakubowi Sawickiemu

oraz załodze nieoznakowanego Opla Insignia w składzie:

st. sierż. Marcin Zawilski
st. sierż. Mateusz Rybicki

za okazaną pomoc w organizacji i realizacji sesji zdjęciowej.

Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który w pełni przedstawia nową Insignię w całej okazałości

Pozostałe zdjęcia

OI_front_left.JPG

OI_front.JPG

OI_przod.JPG

OI_front_right.JPG

OI_left.JPG

OI_rear.JPG

OI_rear_left.JPG

OI_bagaznik_left.JPG

OI_tablica.JPG

OI_tablica_policja.JPG

OI_tablica_followus.JPG

Edytowane przez Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...
Gość

Odnośnie tego tematu, pytanie brzmi dlaczego tablice rejestracyjne na zdjęciach zostały zamazane a na filmie już nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ istniało duże prawdopodobieństwo, że zdjęcia mogą zostać skradzione i umieszczone na innych portalach, forach etc. Już raz zdjęcia sobie ktoś przywłaszczył, powtórki z rozrywki nie chcemy. Zdjecia bez tablic rejestracyjnych nikomu sie nie przydadzą - dobrze wiem o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się