Rekomendowane odpowiedzi

[attachment=0]whelen.jpg[/attachment]Witam

mam whelena i nie wiem jak go poprawnie podłączyć

to stary typ z przełączany potencjometrem

 

kostka z tyłu ma 12 pinów

nie posiadam instrukcji

czy ktoś potrafi mi pomóc?

modulator taki jak na zdjęciu

chodzi o to aby osiągnąć wszystkie jego możliwości Air horn, HF itp przy dwóch głośnikach

 

proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i teraz pytanie zasadnicze

gdzie podłączyć mam szary przewód, a gdzie biały - wychodzące z kostki

w którym miejscu i jak w samochodzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i teraz pytanie zasadnicze

gdzie podłączyć mam szary przewód, a gdzie biały - wychodzące z kostki

w którym miejscu i jak w samochodzie?

Przecinasz kabel który idzie już do klaksonu - tam może być przekaźnik, to tniesz między przekaźnikiem, a "trąbką". Biały podłączasz od strony sygnału/przekaźnika, a szary od strony "trąbki".

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i teraz pytanie zasadnicze

gdzie podłączyć mam szary przewód, a gdzie biały - wychodzące z kostki

w którym miejscu i jak w samochodzie?

Przecinasz kabel który idzie już do klaksonu - tam może być przekaźnik, to tniesz między przekaźnikiem, a "trąbką". Biały podłączasz od strony sygnału/przekaźnika, a szary od strony "trąbki".

 

Pozdrawiam

 

 

a czy wtedy po naciśnięciu jest horn razem z klaksonem? czy sam horn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli podasz mi dokładny model modulatora to jestem w stanie pomóc. Bez tego nie mam schematu do modulatora.

 

 

nie mam dokładnego modelu - nic nie jest napisane

jutro zrobię foty tyłu i nr seryjnego i Ci wyśle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy wtedy po naciśnięciu jest horn razem z klaksonem? czy sam horn?
Sam horn, to zresztą zależy od wybranego trybu pracy syreny, wszak posiada ona tryb HF (hands free), czyli wybór modulacji przez naciśnięcia klaksonu (zamiennie z klawiszem MANUAL).

 

Tak na moje krzywe oko to będzie Whelen serii 295HF, coś jak tutaj:

sGzkW0EcbBo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy wtedy po naciśnięciu jest horn razem z klaksonem? czy sam horn?
Sam horn, to zresztą zależy od wybranego trybu pracy syreny, wszak posiada ona tryb HF (hands free), czyli wybór modulacji przez naciśnięcia klaksonu (zamiennie z klawiszem MANUAL).

 

Tak na moje krzywe oko to będzie Whelen serii 295HF, coś jak tutaj:

sGzkW0EcbBo

 

 

tak dokładnie to ten sam model

za chwilę umieszczę zdjęcia i dokładną nazwę modelu

 

ale czy naciskając klakson przy ustawieniu pokrętła (potencjometru)PA będzie słychać horna czy horna z klaksonem?

bo we wcześniejszym pojeżdzie było to podłączone w ten sposób że dodatkowym przełacznikiem zmieniało się że sygnał dzwiękowy pojazdu albo był zwykłym klaksonem (standardowo) a po przełączeniu szedł dźwięk horna lub funkcja HF

 

niestety nie mam tego rozrysowanego i nie wiem jak podłączyć

a elektronikiem też nie jestem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jest dokładnie 295HFSA1. Instrukcja obsługi i montażu do całej gamy 295HFS: http://whelen.com/install/133/13379.pdf

 

Tylko trzeba pamiętać że instrukcja dotyczy wszystkich typów i zwracać uwagę na różnice (np. dodatkowa kostka z tyłu dot. tylko 295HFSM1). Co do działania syreny nigdzie nie pisze że gdy jest włączona przekazywany jest sygnał na klakson. Dokładnie tryby pracy są opisane w instrukcji w dziale "Rotary Switch Operations".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam dwa pytania z grupy trudne

 

1 - czy można dorobić dodatkowy przycisk żeby pomimo ustawienia potencjometru w pozycji MAN wygenerować sygnał horn

 

2 - czy jest możliwość "wydostania" w jakiś sposób z tego generatora innych dźwieków - tak gdzieś czytałem ,a le ni mogę odnaleść ponownie tego artykułu

niektóre modele miały nawet mozliwość generowania dzwięku podobnego do Q2B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jeśli syrena jest cyfrowa, czyli tony są generowane przez procesor, a nie przez analogowe generatory, to można zmienić procesor i/lub program generujący dźwięk bo reszta syreny to w zasadzie tylko wzmacniacz audio. A w praktyce... powiedzmy że życzę szczęścia w przeróbkach, ale w powodzenie takiej operacji nie wierzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teoretycznie jeśli syrena jest cyfrowa, czyli tony są generowane przez procesor, a nie przez analogowe generatory, to można zmienić procesor i/lub program generujący dźwięk bo reszta syreny to w zasadzie tylko wzmacniacz audio. A w praktyce... powiedzmy że życzę szczęścia w przeróbkach, ale w powodzenie takiej operacji nie wierzę.

 

 

 

a co do pytania odnośnie dodatkowego przycisku horna?

 

masz jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teoretycznie jeśli syrena jest cyfrowa, czyli tony są generowane przez procesor, a nie przez analogowe generatory, to można zmienić procesor i/lub program generujący dźwięk bo reszta syreny to w zasadzie tylko wzmacniacz audio. A w praktyce... powiedzmy że życzę szczęścia w przeróbkach, ale w powodzenie takiej operacji nie wierzę.

 

 

 

a co do pytania odnośnie dodatkowego przycisku horna?

 

masz jakiś pomysł?

To samo - zmianą modulacji steruje mikroprocesor, a obejścia przełącznika obrotowego raczej nie wchodzi w grę, nawet w poczciwej Zurze PS-100.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobrze

główne sygnały załączane są za pomocą potencjometru skokowego (czy jak to się fachowo nazywa to pokrętło z ustawieniami PA, MAN, HF, Yelp itd)

 

czyli po przełączeniu potencjometru na np Yelp załacza się ten sygnał

a jakby dorobić (dolutować) do nóżek potencjometru włącznik chwilowy to czy wtedy na czas naciśniecia nie powinien pojawić się sygnał?

 

tak jak tutaj?

 

(chodzi tylko o te przyciski na :pilocie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzelam że może to być realizowane:

- przez jakiś dodatkowy mikroprocesor (mniej prawdopodobne ale widziałem takie kombinacje)

- przez właśnie dolutowanie przycisków chwilowych/drugiego pokrętła do tego w modulatorze.

Zakładając że ten modulator (nie wiem, nie znam się) jest analogowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, skoro już męczymy ten temat, to męczmy do końca...

 

Z tą jednak uwagą, że na konkrety nie ma co liczyć - zwyczajnie nikt u nas tego nie robił, ale... Jeśli mam być szczery, to opcje są dwie - bardziej zaawansowana zakłada wybadanie stanu logicznego na nóżkach procesora wtedy gdy po wciśnięciu klaksonu bądź przycisku MAN generowany jest sygnał horn, i zmontowanie tego tak, żeby można było sobie wybrać czy walimy AIRHORN-em, czy czymś innym. Ale to wymaga czasu i wiedzy.

 

Punkt drugi - osobny guzik do HORN-a, na bazie wielostykowego przycisku chwilowego działania. W teorii proste i prymitywne rozwiązanie, w praktyce może być różnie z problematyką połączenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie myślę o tym dodatkowym przycisku chwilowym...

 

tylko do których nóżek dolutować kabelki aby przy ustawieniu MAN można było (tym dodatkowym) aktywować horna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie myślę o tym dodatkowym przycisku chwilowym...

 

tylko do których nóżek dolutować kabelki aby przy ustawieniu MAN można było (tym dodatkowym) aktywować horna...

Jak już pisałem - nie jest możliwe ogarnięcie tematu bez zapoznania się z budową urządzenia. Najbardziej prymitywne rozwiązanie zakłada że przycisk będzie rozłączał tryb MAN na pokrętle, jednocześnie załączając pozycję w której generowany jest HORN i i sam przycisk MAN/HORN. Brzydkie jak noc rozwiązanie, ale jedyne w tym momencie pewne. Nikt nic więcej nie wymyśli jeśli nie będzie miał urządzenia w rękach, nie zrobi pomiarów itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Opola mi trochę daleko aby podjechać

 

na razie pokombinuje przeróbki do samochodu sam

 

dzięki za opinie

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się