LB0 10K1


Tulipan

Rekomendowane odpowiedzi

upiłem ostatnio za dosłownie za czteropak lampę LBO10K1 dokładnie nie wiem z którego roku ale jeszcze w starej obudowie.

Niestety po podłączeniu kabli kogut ani się nie obraca ani nie świeci.

Nie jestem elektrykiem (nie mam o tym zielonego pojęcia) i nie wiem co jest tu popsute czy spalone.

Chciałbym go naprawić żeby działał i tu pytanie jak go naprawić.

Czy to wina tej płytki??. Czy idzie gdzieś taką dostać??.

Wiem że macie o tym pojęcie.

 

Proszę was o pomoc

 

Poniżej zdjęcia bebechów

ZAŁĄCZNIKI

13059921_1004283479649210_9593504_n.thumb.jpg.673cbd52133a5412fd1e54e442cb3a4c.jpg

13062681_1004283412982550_1097198358_o.thumb.jpg.b5053dc7e2c95d1e95d79ace992057d5.jpg

13078113_1004283649649193_1737325325_o.jpg.99608c8e594600ea01dae01d0745fb6f.jpg

13078156_1004283452982546_1152406681_o.jpg.27005f7fb546f4b0d69d1f10102c9c50.jpg

13105865_1004283379649220_1933652211_o.jpg.f8eaee579934bbfbed8a39cc82f57b2e.jpg

13105989_1004283559649202_1108415438_o.jpg.c2bf76f500ae7a4320dfe48b8e845240.jpg

kogut1.thumb.jpg.094524c847e5244fd1e60fee314c924f.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź , czy do płytki / silniczka dochodzi napięcie. Weź 12V zaróweczkę , przyłóż napięcie , minus z żarówki do metalowej podstawki , plus przed diodę. Jeśli nie zaświeci, tzn, że przewód jest padnięty, jeśli świeci, to plus z żaróweczki za diodę, jeśli zaświeci , to przyłóż żaróweczkę do styków silnika. Jeśli świeci- delikatnie rozbierz silnik, i go wyczyść benz ekstrakcyjną. Przy składaniu uważaj ,żeby nie połamać szczotek. Jeśli nie świeci na stykach silnika , to przypuszczalnie stabilizator napięcia jest do wymiany ( to czarne na trzech nóżkach). Koszt jakieś 3 pln w sklepie elektronicznym (stabilizator 7809). Ale przy walniętym stabilizatorze,żarówka powinna świecić, więc obstawiam kabel, albo za mały prąd na zasilaczu. Musiałbyś mieć przynajmniej 2A na wyjściu z zasilacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lbs5 dzięki za pomoc. Kabel okazał się padnięty.

Lampa odpaliła . Lecz pojawił się drugi problem .

Co jakiś czas lampa staje ale potem rusza.

Starty "tryb" który obraca odbłyśnikiem czy jak to się tam fachowa nazywa.

Idzie gdzieś takie coś dostać w Elektrze lub w jakimś sklepie??.

Chciałem ściągnąć ten tryb ale nie wiem czy w ogóle idzie to zdjąć??.

 

Pozdro.

13106082_1004882156256009_1131424333_o.thumb.jpg.b953ea947087b012601f784aadbd11cc.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo ten element jest niewymienialny z uwagi na to że podczas produkcji został trwale przynitowany.

Możliwe że się mylę więc możesz poczekać na odpowiedz kolegi LBS5 ale z tego co wiem nigdzie tego nie dokupisz.

Strasznie ta zębatka jest "wyrżnięta". Nigdy jeszcze czegoś takiego nie widziałem. Ogólnie lampa jest w dobrym stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie - ten element jest nierozbieralny. Chociaż swego czasu u dziadka na pl. Andersa (jeśli dobrze pamiętam ten sklep) kupiłem takie zestawy naprawcze. Zębatka z łożyskiem, i trzpień. ale to było do LBO10. Kojaki miały nieco inną - wyższą - budowę tego trzpienia. Wydaje mi się ,że po lekkim spiłowaniu tych przytępionych zębów, i delikatnej regulacji ustawienia silnika - powinien śmigać.

A gdzie się straciła trzecia nóżka ze stabilizatora? Na wcześniejszych zdjęciach jeszcze była. Może tu jest pies pogrzebany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na ile, lub jak głęboko wchodzi ślimak ,i możesz to trochę podregulować ,odsuwając silnik wraz z ślimakiem,do obrotka. Jeśli silniczek masz na metalowym pasku, to możesz trochę podpiłować otwory w pasku, by dało sie regulować.

Jak by Ci sie chciało, to możesz na koniec posmarować smarem .Nie powiem jakim, bo nie pamietam nazwy,ale w barwie i konsystencji jest jak silikon.

Dla czego brakuje trzeciego kopytka w stabilizatorze ?

to musisz wymienić , bo spalisz silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się