Maciej

Registered
  • Content Count

    200
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Maciej last won the day on March 28

Maciej had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

About Maciej

  • Birthday 07/23/1997

Personal Information

  • Kraj pochodzenia
    Polska
  • Twoja Kolekcja
    Niestety brak, ale mam nadzieję, że się to zmieni ;D
  • INTERESTS
    Oświetlenie ostrzegawcze, straż pożarna, ratownictwo medyczne, informatyka, pojazdy ciężarowe.
  • OCCUPATION
    Strażak OSP
  • Skype
    maciejsli
  • Location
    Poznań

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dodajcie dział Hydepark, bo nie ma gdzie pisać tematów luźno związanych z sygnalizacją.
  2. FS P8000 to hiszpański oddział Vama. Do PA-300 to jak już jakiś Aerodynic, Twinsonic czy Jetsonic.
  3. CzerwoneSamochody na Facebooku opublikowały link do ciekawego pojazdu, Pegaz w Ochotniczej Straży Pożarnej. Sygnalizacja świetlna jest jednak jeszcze ciekawsza. https://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=89521 Sygnalizacja świetlna składa się z 8 punktów świetlnych - 4 malutkie lampy kierunkowe, świecące wprzód, dwie świecące w niebo, dwie świecące do tyłu. Myślałem że policyjne Sprintery to była patologia, myliłem się.
  4. Z tego co pamiętam, AS380 ma możliwość pracy z dwoma głośnikami. Możliwe, że to zależy od wersji.
  5. Zapewne belka była kiedyś niebiesko-pomarańczowa.
  6. Pytanie po co modulatory i czerwona lampa błyskowa w pojeździe który nie jest uprzywilejowany...?
  7. Witajcie szanowny kolego, mam nadzieję że mile spędzisz tu czas! (pasuje, adminie?)
  8. A co za problem podłączyć wyjście głośnika pod miniJacka przez tłumik (tzn., tłumik w sensie nagłośnienia, nie samochodowy ).
  9. Project112 bądź REKOM Sp. z o.o. (Whelen), TRANSMED (Federal Signal).
  10. I dwie wewnątrz, za tylnymi drzwiami. A na wyposażeniu są dwie lampy czerwone. Jak się uprzeć, to w lampie halogenowej i stroboskopowej jedno źródło światła, w lampie LED jest tyle ile diod w module/ach.
  11. No to wybiórczo się trzymają tych przepisów, bo niby 10 punktów (przy czym Sprintery mają ich łącznie 12) ale z drugiej strony, widoczność z każdej strony - te lampy mają soczewki koło 30 stopni, o ile dobrze pamiętam, więc nie pokrywają w 100% wymaganej widoczności z każdej strony.
  12. Cześć. R65 nie przetłumaczyli na polski niestety, też szukałem swego czasu. A, R, B - Amber, Red, Blue Kategoria T to lampa błyskowa która świeci w pełnym zakresie względem osi pionowej (360 stopni), koguty itd. Kategoria X to lampa błyskowa która świeci w pewnym zakresie, lampa kierunkowa, itd. Klasy 1 i 2 dotyczą światłości - o ile dobrze pamiętam (nie mam przed nosem teraz regulaminu), klasa 1 to urządzenia które mają mieć jeden poziom światłości odpowiedni natężeniem światła dla nocy, klasa 2 to urządzenia które mają mieć dwa poziomy światłości, odpowiednio dla nocy i dla dnia. R10, o ile dobrze pamiętam, dotyczył zakłóceń elektromagnetycznych. Broszurkę zobaczę później więc też później napiszę czy osobiście kojarzę jakieś. Edit: broszurę przejrzałem, widzę że się nie pomyliłem w tym co napisałem. I nie widziałem nigdzie podobnej.
  13. A to ciekawe, nie wiedziałem. Jeśli oszczędności to pozdrawiam tego który wpadł na pomysł cięć. To wiem. Owszem, ale z drugiej strony, nie wszystkie spełniające są najlepsze (oczywiście mowa o Whelenie czy FSC). PRM nie jeździ w kolumnie, w PSP coraz więcej wozów jest wyposażanych w czerwone moduły (vide SCRCh/SRCh od Stolarczyka). Obydwa są równie czasochłonne, niestety... Zatem czekam na szczegóły.
  14. No, na taką belkę tak. Jakby były dwukolorowe moduły to chętnych mogłoby być więcej (bo straż/policja i moduł czerwono/niebieski do pilotażu, z resztą jeździ już kilka wozów z Federalowym ILS Spectralux). Niestety, większość centralnych przetargów to "byle co byle wyło i świeciło", i raczej długo się to nie zmieni (podobno jakiś przepis w tym temacie leży na biurku w KGPSP, i na leżeniu jak na razie się skończyło). Pomijając kijowy pattern (chociaż widziałem w życiu aż jedną sztukę która miała przód w patternie krzyżowym a bok i tył alternating), same lampy trochę średnio spełniają polskie wymogi co do widoczności z każdej strony (a poza teorią jest praktyka, jak taki radiowóz wjeżdżał na skrzyżowanie to go zauważyłem dopiero jak był na wysokości połowy mojego samochodu). Trochę bardzo, ale nie ma co porównywać Whelena do czegokolwiek z Polski. Swoją drogą, tego projektu nie kojarzę, można jakieś bliższe informacje?