FSV Microled Plus jak podłączyć


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zostałem dziś właścicielem lamp kierunkowych FSV Microled Plus i zastanawiam się w jaki sposób prawidłowo je podłączyć. Nie uważam się za speca od elektryki i nie chcę niczego nieświadomie zfajczyć. Sytuacja jest taka jak na zdjęciach, poza tym może tego nie widać ale co do sterownika to wygląda że w złączu oznaczonym "J1" były używane te dwa piny z czerwonymi przewodami a w "J2" tak samo dwa czerwone przewody, między nimi różowy i lewym rogu od góry był jakiś ale widzę tylko konektor bez przewodu. Za wszelkie wskazówki bardzo dziękuję. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, zabawa to będzie na pewno ale czy miła to się zobaczy. Powiedz czy ja dobrze rozumuję: ten mój flasher może obsługiwać 4 microledy a prawidłowego do podłączenia moich dwóch potrzebuję cztery włączniki on-off i jeden taki co zamyka obwód jak się go naciśnie? Skąd mam wziąć taki przełącznik na pięć funkcji jak tam polecają? Czy mam przyjąć założenie, że te moje dwa to "A" i "B" na tym schemacie? Chodzi mi oto żeby nie było jakichś jaj z patternami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: A i B to Twoje zabawki, pod te dwa kanały masz je podpiąć

 

Cruise light - ciężko ogarnąć co to właściwie jest za tryb świecenia - podepnij sobie na krótko żeby zobaczyć jak to wygląda. Ale na mój gust do szczęścia ta opcja potrzebna nie jest, czyli jeden przełącznik odpada.

 

Włączników do kanałów nie potrzebujesz - z instrukcji wynika że wyłączenie grupy kanałów A-C/B-D następuje poprzez podanie napięcia na dane wejście. Innymi słowy - jak "migacz" ma dawać od razu po włączeniu na wszystkie kanały to nic tam nie trzeba wpinać, kable mogą wisieć luzem. Zatem kolejne dwa przełączniki odpadają.

 

Zostaje jeden "on-off", czy jak kto woli dwu pozycyjny - ten który załącza zasilanie, oraz jeden przycisk chwilowy (jedno pozycyjny) do zmiany patternu.

 

Oczywiście instrukcja swoje, a życie może zadziwić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cruise light to tryb "świateł pozycyjnych", podpina się pod pozycyjne i lampy świecą ciągle z około 50% intensywnością (może czasem być regulowana).

 

O takie cuś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cruise light to tryb "świateł pozycyjnych", podpina się pod pozycyjne i lampy świecą ciągle z około 50% intensywnością (może czasem być regulowana).

 

O takie cuś.

Ach, hameryka No niby z tłumaczenia tak to niby wyglądało, ale na co komu taka opcja w europie to nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli powinien mnie interesować tylko przycisk "push button flash change" i przełącznik "switch flash pattern". Dobrze rozumuję? "Steady burn" i "cruise light" sprawdziłem sobie wczoraj na krótko pod akumulatorem i dzięki temu mam wyobrażenie o jasności świecenia tych zabawek. Szczególnie ten pierwszy tryb daje po oczach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówki. Teraz widzę że podłączenie nie będzie takie trudne jak mi się na początku wydawało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek

U nas w P8000 to jest, tyle że zamiast LEDów są tam żarówki do podświetlenia klosza (klosza, nie galeryjki).

Ale np. w Hiszpanii tego używają.

 

Steady burn - to świecenie z pełną jasnością (jeśli się nie mylę), a Cruise to do pozycyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z natomiast przypominam sobie, że widziałem te dwa tryby świecenia w filmiku na temat belki Vista LED.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pomijając to że nasze przepisy dotyczące oświetlenia ostrzegawczego są 100 lat za murzynami - żaden z tych trybów nie jest zgodny z nimi. Stosowanie tych trybów delikatnie mówiąc nie jest najlepszym pomysłem, bo u nas nikt nie wie co to właściwie oznacza - ja bym miał problem z interpretacją takiego wynalazku na drodze, mimo tego że sam jeżdżę alarmowo... Chyba nie ma co robić zamieszania skoro już teraz jak się jedzie z samymi światłami to część ludzi traktuje taki pojazd jak uprzywilejowany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zainteresował mnie wpis o trybach i kwestii prawnej. I chciał bym nieco więcej wiedzieć . Ale rozumiem że nie może to sobie migotać jak sie chce ? czy jak ustawione są paterny ? Dodam że piXdrzwi wiem jak odczytać listwę na autach drogowych remontów. To jak sie to ma do przepisów. Mam przez to rozumieć że na przykładzie lamp kierunkowych z przodu,to ich błyskanie też jest jakoś prawnie regulowane ? a inne metody błyskania już nie mogą być. Trochę to dla mnie bez sensu. Prosił bym o wyjaśnienie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zainteresował mnie wpis o trybach i kwestii prawnej. I chciał bym nieco więcej wiedzieć . Ale rozumiem że nie może to sobie migotać jak sie chce ? czy jak ustawione są paterny ? Dodam że piXdrzwi wiem jak odczytać listwę na autach drogowych remontów. To jak sie to ma do przepisów. Mam przez to rozumieć że na przykładzie lamp kierunkowych z przodu,to ich błyskanie też jest jakoś prawnie regulowane ? a inne metody błyskania już nie mogą być. Trochę to dla mnie bez sensu. Prosił bym o wyjaśnienie .

Wyjaśnienie jest proste - w przepisach (PoRD) i w rozporządzeniu ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia nie ma mowy o światłach niebieskich czy czerwonych (skierowanych do przodu) świecących stałym światłem, to ma być sygnał błyskowy. Tylko tyle i aż tyle. I o to w sumie się rozchodzi - tryby cruise i steady burn to tryby świecenia stałego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie aż tyle. A jak chodzi o tryby, to gdzieś można znaleźć opisy czy znaczenia trybów nie koniecznie uznawanych w Polsce ? Coś tam kojarzę że u nas też jakoś odpowiednio mają znaczenia swoje w lampach służb. No ale to moim zdaniem fikcja ,i to tylko sucha teoria . Przykładowo o ile to na prawdzie polega,to ponoć jeżeli w radiolce błyska prawa lampa na dachu, ma to rzekomo oznaczać (objechanie z prawej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak chodzi o tryby, to gdzieś można znaleźć opisy czy znaczenia trybów nie koniecznie uznawanych w Polsce ?
Nie, nie ma. Jak szukać to szczegółowych przepisów dotyczących oświetlenia alarmowego, np. dla pojazdów straży pożarnej w USA normy są zawarte w NFPA1901. Jaki kolor lampy, gdzie i kiedy ma się świecić. Ale i tak najciekawiej jest w przepisach stanowych - niektóre stany zezwalają na uprzywilejowanie samochodów prywatnych, gdzie "prywaciarz" może stosować np. tylko czerwoną lampę (przykład taki, nie zagłębiałem się w temat).

 

Coś tam kojarzę że u nas też jakoś odpowiednio mają znaczenia swoje w lampach służb. No ale to moim zdaniem fikcja ,i to tylko sucha teoria . Przykładowo o ile to na prawdzie polega,to ponoć jeżeli w radiolce błyska prawa lampa na dachu, ma to rzekomo oznaczać (objechanie z prawej).

Objechanie z prawej, lewej, czy skręt sygnalizuje błyskanie z częstotliwością 60-120 razy na minutę pomarańczowej lampy zwanej kierunkowskazem. Wielu kierowców zapomina o tym że coś tak oczywistego w ogóle istnieje nawet na co dzień.

 

Jak błyska prawa lampa to znaczy że lewy żarnik się spalił lub na odwrót. W innej sytuacji nie powinno być słychać syreny, bo tryb o którym mówisz to tryb postojowy używany w naszych rodzimych produkcjach i raczej nigdzie poza nimi.

 

Tak swoją drogą skąd pomysł na jakieś "tajne kody" w sygnałach uprzywilejowania? Żeby to miało sens to wszyscy zainteresowani powinni być zapoznani z tym co dany sygnał oznacza - w tym przypadku wszyscy kierowcy którzy do tych znaków mieliby się stosować. A rzeczywistość mamy taką że policja sobie jeździ i stoi alarmowo z włączoną czerwoną lampą (tzw. pilotem), bo to fajniej wygląda jak tak kolorowo błyska. A to że przepisy mówią że lampa czerwona jest do otwierania i zamykania kolumny pojazdów uprzywilejowanych to tam kit.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W stanach z tego co też wiem od znajomego mają inne podejście do spraw,tam dla przykładu motor, czy skuter może być wyposażony w świecidełka i raczej nikt sie nie czepia, w zależności od stanu. Dla przykładu w polsce zabronione jest chyba posiadanie, ale na pewno używanie jakich kolwiek taśm led, czy węży świecących ,emitujące światło czy to ciągłe czy przerywane ,zamontowane w grilu, pod pojazdem,a w stanach można, podobnie jak w hinach czy japoni. Natomiast jeśli chodzi , błyskanie lewej bądź prawej lampy niebieskiej z belki ,to to miałem na mysli pisząc o kierunkach objazdu pojazdu wysyłającego takie sygnały świetlne . Wspomniałem o tym, z tego względu że dawno temu na szkleniu ratownictwa medycznego , była taka wzmianka. Na tą chwile nie pamietam dokładnie ,ale gdzieś czytałem o czymś takim ,dla tego przykładowo kierunkowe lampy pomarańczowe ,czy też spotykane niebieskie ,zakładane na pojeździe z tyłu czy z przodu mają za zadanie informować innego nadjeżdżającego kierowce o tym którą stroną ma ominąć pojazd. z lewej czy z prawe. Mówi o tym kierunek wygaszania lamp,lub zaświecania. Od lewej do prawej, od prawej do lewej,z środka do zewnątrz.Inny z kolei przykład niebieskiej ledowej belki (marki nie znam) ale płaska jak talerz ,za to szeroka. Widziałem taką w działaniu i nie dość ze chaotycznie może sobie migać, to ma paterny. Ale w polsce to i tak nie ma zastosowania. Tu powinna migać i koniec. Tajne kody ? ale skąd,mi nic takiego do głowy nie przyszło. Po za tym,czerwona lampa pilota, no spoko, zawsze to ładniej wygląda i jakaś odmiana jest. Jak dla mnie ładniej dla oka. Następnie , co ma oznaczać niebieskie błyskające coś na drodze ,no co to oznacza? A oznacza to że coś się stało, albo zaraz stanie jak sie tylko zatrzymamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta płaska talerzowata to chyba Ci o Arjent FSV chodzi.

 

Steady burn i cruise light to taki bajer żeby ludzie w nocy widzieli że jedzie policja np.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast jeśli chodzi , błyskanie lewej bądź prawej lampy niebieskiej z belki ,to to miałem na mysli pisząc o kierunkach objazdu pojazdu wysyłającego takie sygnały świetlne . Wspomniałem o tym, z tego względu że dawno temu na szkleniu ratownictwa medycznego , była taka wzmianka. Na tą chwile nie pamietam dokładnie ,ale gdzieś czytałem o czymś takim ,dla tego przykładowo kierunkowe lampy pomarańczowe ,czy też spotykane niebieskie ,zakładane na pojeździe z tyłu czy z przodu mają za zadanie informować innego nadjeżdżającego kierowce o tym którą stroną ma ominąć pojazd. z lewej czy z prawe. Mówi o tym kierunek wygaszania lamp,lub zaświecania. Od lewej do prawej, od prawej do lewej,z środka do zewnątrz.Inny z kolei przykład niebieskiej ledowej belki (marki nie znam) ale płaska jak talerz ,za to szeroka. Widziałem taką w działaniu i nie dość ze chaotycznie może sobie migać, to ma paterny. Ale w polsce to i tak nie ma zastosowania. Tu powinna migać i koniec.
Dobra, tośmy się nie zrozumieli do końca. Ale błyskanie z jednej strony to "tryb postojowy" gdy wóz jest w akcji - to zostało wprowadzone dla zmniejszenia ilości prądu jaki pobierały lampy (50%) żeby aku nie padało. Teraz to się wydaje śmieszne, ale koguty halogenowe potrafią swoje pociągnąć z akumulatora. A lampy dla bezpieczeństwa zostawiało się zawsze od strony z której odbywał się ruch - i w tym sensie rzeczywiście można uznać że błyskanie po jednej stronie wskazuje kierunek objazdu... Ale na zdrowy chłopski rozum to nie spotkałem się z sytuacją gdy faktycznie w ten sposób kierowano ruch na zasadzie radiowóz na środku i błyska czy go omijać z lewej czy z prawej.

 

Do kierowania ruchem w taki sposób jak wspomniałeś służą tzw. fale świetlne (hasło Traffic Advisor/ArrowStik). Najczęściej jest to zestaw dołożonych pomarańczowych lamp zamontowanych na tyle auta lub do belki. Jakiś czas temu światowa czołówka (FSV, Whelen, itp.) zaczęła wprowadzać modele belek LED które mogą błyskać segmentami pełniąc rolę fali świetlnej właśnie wskazując kierunek objazdu. Nie jest to jednak nigdzie skodyfikowane, i tego typu funkcji próżno szukać w belkach które najczęściej u nas się montuje.

 

Po za tym,czerwona lampa pilota, no spoko, zawsze to ładniej wygląda i jakaś odmiana jest. Jak dla mnie ładniej dla oka.
Według badań czerwone światło mocniej oddziałuje na nas (jest łatwiej dostrzegalne) niż inne barwy - stąd też czerwony jako drugi kolor uprzywilejowania jak najbardziej jest ok. Ale podstawowym musi być niebieski. To się z kolei wiąże z tym że w ruchu drogowym bardzo dużo mamy źródeł czerwonego światła - pozycje, stopy, jest światło czerwone na sygnalizatorach , itd., podczas gdy niebieski "w naturze" na drodze nie występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta płaska talerzowata to chyba Ci o Arjent FSV chodzi.

 

Steady burn i cruise light to taki bajer żeby ludzie w nocy widzieli że jedzie policja np.

Właśnie cieszę się że o tym wspomniałeś. Z mojej wiedzy wynika że radiowozy oznakowane obowiązkowo muszą mieć w belkach podświetlaną reklamę o treści "POLICJA" o wysokości literek co najmniej 8cm. Stąd też taka a nie inna wysokość np. Elektry LZN. Taki tryb cruise dla koloru niebieskiego mógłby zastąpić tą białą część i wówczas takie belki jak FSV Arjent nie byłyby na starcie zdyskwalifikowane dla tej służby mundurowej - taka moja teoria. Chcę zapytać, czy obowiązek posiadania napisu w belkach dotyczy też Straży Pożarnej i Pogotowia Ratunkowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z mojej wiedzy wynika że radiowozy oznakowane obowiązkowo muszą mieć w belkach podświetlaną reklamę o treści "POLICJA" o wysokości literek co najmniej 8cm.
Ta reklama zwie się galeryjką z tego co wiem. I to nie przepis, przynajmniej nie ogólny - jeśli tak wpisują w SIWZ to może jest takie wewnętrzne zalecenie w policji, jednak przepisy nic na ten temat nie mówią - właściwie to galeryjka jest opcjonalna.

 

Chcę zapytać, czy obowiązek posiadania napisu w belkach dotyczy też Straży Pożarnej i Pogotowia Ratunkowego?
Jak wyżej - galeryjka jest opcjonalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli galeryjka jest dla policji opcją to jest ona bardzo często stosowana. Ze wszystkich radiowozów jakie kojarzę po przemianowaniu milicji na policję to tylko część polonezów przejściówek z belmami i lbx-11 jej nie miała no i T-czwórki. Passaty B3, vento i mondeo do 2000 roku produkcji, a także inne im współczesne, jeździły z LZ-kami, a tam galeryjka zawsze była obecna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idę po szare mydło i się pochlastam ,z powodu ilości informacji .Ale dzięki za wyjaśnienia.Wracając do wcześniejszych wypowiedzi. Żarówka halogenowa w lampach jak dobrze pamiętam jest o mocy 55W model H1,lub H3 W zależności od lampy,łatwo jest przeliczyć jej pobór prądu (W:V=A) 55:12=4,6A.Gdzie ten prąd jest nieco wyższy od startu ,do uzyskania odpowiedniej temperatury żarówki,na starcie halogen zawsze łyknie nieco więcej,przez pierwsze kilka sekund .Ale (radhezz) masz racje nie zrozumieliśmy się, ale zostało to wyprostowane ,natomiast ja widziałem taki bajer Traffic Advisor/ArrowStik ,pt:pływające światło na wozie psp w kolorze niebieskim,a było to sobie słodko pływające aż osiem takich modułów ,no i właśnie od L do P,odwrotnie,do środka ,od środka na zewnątrz .Terminy jakie użyłeś spotkałem w jeszcze jednym miejscu. Na stole do obsługi oświetlenia scenicznego.W gotowych paternach , tym że małą różnica polega na tym że takich lamp scenicznych było około setki,bajer kosmiczny.Zabawa była przednia.Ale tak pisząc o tych mocach, prądach itd, z ciekawości zapytam. Dla przykładu najbardziej popularna belka stosowana w radiowozach ,belka led,ile prądu może sobie połknąć przy pełnej krasie świecenia.?Dla czego pytam,a dla tego że ładnie to świeci, dość mocno, wiem że są soczewki,ale tych diod też nie jest w cale mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale tak pisząc o tych mocach, prądach itd, z ciekawości zapytam. Dla przykładu najbardziej popularna belka stosowana w radiowozach ,belka led,ile prądu może sobie połknąć przy pełnej krasie świecenia.?Dla czego pytam,a dla tego że ładnie to świeci, dość mocno, wiem że są soczewki,ale tych diod też nie jest w cale mało.
Na tak zadane pytanie nie można odpowiedzieć - przecież wszystko zależy od mocy i ilości zastosowanych modułów/diod, a to zależy od typu konkretnej belki jak i jej długości chociażby. Ale dla zaspokojenia ciekawości można porównać lampy pojedyncze serii LBx-2000, które są tej samej wielkości, tego samego producenta, i muszą spełniać te same normy:

 

LBO-2000, Średni pobór prądu 5.0A (12V); 3.2A (24V)

LBX-2000, Średni pobór prądu 2.8A (12V); 1.4A (24V)

LBL-2000, Średni pobór prądu 1.4A (12V); 0.7A (24V)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idę po szare mydło i się pochlastam ,z powodu ilości informacji .Ale dzięki za wyjaśnienia.Wracając do wcześniejszych wypowiedzi. Żarówka halogenowa w lampach jak dobrze pamiętam jest o mocy 55W model H1,lub H3 W zależności od lampy,łatwo jest przeliczyć jej pobór prądu (W:V=A) 55:12=4,6A.Gdzie ten prąd jest nieco wyższy od startu ,do uzyskania odpowiedniej temperatury żarówki,na starcie halogen zawsze łyknie nieco więcej,przez pierwsze kilka sekund .Ale (radhezz) masz racje nie zrozumieliśmy się, ale zostało to wyprostowane ,natomiast ja widziałem taki bajer Traffic Advisor/ArrowStik ,pt:pływające światło na wozie psp w kolorze niebieskim,a było to sobie słodko pływające aż osiem takich modułów ,no i właśnie od L do P,odwrotnie,do środka ,od środka na zewnątrz .Terminy jakie użyłeś spotkałem w jeszcze jednym miejscu. Na stole do obsługi oświetlenia scenicznego.W gotowych paternach , tym że małą różnica polega na tym że takich lamp scenicznych było około setki,bajer kosmiczny.Zabawa była przednia.Ale tak pisząc o tych mocach, prądach itd, z ciekawości zapytam. Dla przykładu najbardziej popularna belka stosowana w radiowozach ,belka led,ile prądu może sobie połknąć przy pełnej krasie świecenia.?Dla czego pytam,a dla tego że ładnie to świeci, dość mocno, wiem że są soczewki,ale tych diod też nie jest w cale mało.

 

Offtop:

Kolega jest świetlikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się