MAZIMED

Wig-wag - jak to jest z polskimi przepisami?

Recommended Posts

Macieju. Nie zrozumieliśmy się. A wiec żarówka (przykładowa) led h7 składa się z kilku (x-liczba) diod led. I to one razem tworzą moduł jednolity. Gdyby ją rozebrać wylutować wszystkie diody, to były by pojedyncze sztuki. Natomiast sterownik o którym wspomniałeś, to osobne urządzenie sterujące ową żarówką. Czyli, gdzieś w kabinie masz pudełko z którego wychodzi (x-liczba) przewodów,czy kabli,gdzie dwa z nich są do zasilania urządzenia, a pozostałe do sterowania (zaświecania) diod,żarówek,palników wyładowczych. Trudno było było by w sklepie powiedzieć (panieee chce kupić moduł żarówki h7) dla tego jest to nazywane , tak jak jest. Z tego co pamietam, to zawsze jedna dioda to jedna, ale już dwie na płytce montażowej mogły tworzyć moduł led.

zarowka-h7-18-led-smd_1459.jpg.5c23c388b4242f819c64a6cccb42d67d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są LEDowe hide'a'way-e które mają zintegrowany z obudową światła sterownik.

 

Ale już, nie ma co się kłócić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są ? o proszę. No to w takim układzie poproszę o link. Dla tego że szukam ,zbieram informacje o tym oświetleniu, i jak by to ująć . jakoś schematów nie mogę znaleźć. W-W to proste urządzenia, ale LEDowe hide'a'way już na procesorach,chodź dały by sie na zwykłych układach zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałeś przykład Hide'a'waya bez zewnętrznego sterownika to masz.

 

"Unlike many HAW's, Redtronic's have their controls inbuilt in the rear of the unit. This means there's no external flasher/controller to install separately [...]"

 

A w PDFie masz opis podłączenia. Raczej schematów nie dostaniesz, bo raz że nikt nie będzie się chwalił swoją technologią każdemu a dwa, takich lamp się nie naprawia tylko wymienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Crown Victorii którą robiłem wszystkie miejsca na żarówki były już zajęte przez fabryczną instalację, więc musiałem wiercić w obudowie lampy dodatkowe otwory otwornicą 1-calową (ok. 2,54cm), bo taki jest standardowy rozmiar HAW-ów. I nie jest do tego potrzebne specjalne gniazdo żadne, tylko odpowiedni otwór, a samą lampę mocuje się np. na dwa małe wkręty w plastik.

 

Miganie kierunkowskazami, czy używanie lamp w kierunkach to czysta głupota, bo właśnie nie wiadomo czy auto skręca, czy nie. Postojowymi migać nie ma sensu, bo ich nie widać.

 

Nasze przepisy nic o wig-wag'ach nie mówią, co nie znaczy że nie można ich spotkać - na Scanii GCBA z WISS-u już 5 lat temu zauważyłem że czasem miga górnymi halogenami, co można zaobserwować choćby na tym

(światła załącza mijając kamerzystę).

 

Dowcip z nielegalnymi hide-away'ami polega na tym że są to lampy kamuflowane... życzę szczęścia przy przeglądzie jeśli diagnosta je znajdzie. A reszta? Reszta się nie zna.

 

Jeszcze odnośnie wig-wag'ów i "modyfikacji fabrycznej instalacji":

http://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeden radiowóz w Polsce wyposażony w wig-wag. Jest to Laguna z Opatowa, która kiedyś jeździła w Sandomierzu. Przy włączeniu kogutów lampy pozycyjne zaczynaja na zmiane mrugac (AMERYKA PANOWIE AMERYKA) nie wiem, jak to sie ma do użytkowania np w czasie egipskich ciemności ale wyglada całkiem fajnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodaję swoje trzy grosze. Chociaż bez dowodu ale stwierdzam fakt, gdyż widziałem na własne oczy.

A o co mi chodzi.

Jako ze pracuję w transporcie, często spotykam się z pojazdami które wyposazone są w windę rozładunkową.

Niby wszystko jest ok. Ale w kilku pojazdach, marki nie pamietam, ale są po pojazdy chłodnie , i nie tylko. Sam na własne oczy widziałem wig-wag na kierunkowskazach .I po rozmowie z kierowcą dowiedzialem się że taki układ jest montowany fabrycznie.

Zasada włączenia układu jest na kilka sposobów.

Przez włącznik w kabinie, pilot alarmu przy kluczach, czujnik otwierania drzwi bocznych komory ładunkowej, lub też otwarcie, czy użycie windy.

Układ jest fabryczby, wiec nie ma mowy o montowaniu u wója stefka w garazu.

Wiec skoro jest to układ fabryczny, czy też montowany dodatko wraz z zamawianym systemem zabudowy pojazdu, to znaczy ze układ musi być dozwolony, i posiadać homologację.

 

Jesli będe miał mozlwiość to nagram filma, i go zamieszczę.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now