Wojas

Pochwalę się i ja :)

Recommended Posts

Dobrze  🙂 teraz powiedz mi jakiego zasilacza używasz? Aktualnie robię instalację u siebie i szukam czegoś co zasili od Nanoleda po Aerodynica 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Krzysztof Połeć napisał:

Dobrze  🙂 teraz powiedz mi jakiego zasilacza używasz? Aktualnie robię instalację u siebie i szukam czegoś co zasili od Nanoleda po Aerodynica 

Tylko akumulator mi się do tego sprawdza. Nawet mocne, profesjonalne zasilacze wymiękały jak odpaliłem naraz dużo halogenów. Ta wyeksponowana na ścianach kolekcja jest podzielona na dwa obwody, które są podłączone do dwóch niezależnych aku, a każdy z nich do cyfrowego prostownika w sumie na stałe. Ja użyłem żółte optimy 55Ah z uwagi na możliwość ich głębokiego rozładowania. Dodatkowo zastosowałem klemę minusową z wbudowanym heblem by odłączać wszystko w łatwy sposób na czas gdy jest nieużywane. Oczywiście zaraz za aku zastosowane są też bezpieczniki 30A na każdym z obwodów.

Jeden z akumulatorów stoi na razie luzem, drugi jest w estetycznej obudowie ze zintegrowanym prostownikiem. 

2F5F3598-0BDB-4176-B942-D3D44689B509.png

6CEB54E0-56C6-421A-8269-BC4C15BE3F17.jpeg

  • Like 1
  • Thanks! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś wyciągnąłem z kartonu elementy zestawu motocyklowego, które posiadam od jakiegoś czasu i mam do Was pytanie co to w ogóle jest, czego do zestawu brakuje oraz jak to ewentualnie podłączyć. Jak widać w zestawie jest skrzynka (sterownik), pilot oraz jedna sztuka głośnika. Domyślam się, że brakuje świateł, włącznika/przełącznika i pewnie drugiego głośnika... ktoś z Was ma może schemat lub wiedzę jak podłączyć to co jest na zdjęciach aby ożyło? :)
56553429060029611f3932d805a98731.jpge87f186ef45edd95f441aad13a22486d.jpg385bd3e0ce6f9c0a6d66656046e076ad.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Wojas napisał:

Dziś wyciągnąłem z kartonu elementy zestawu motocyklowego, które posiadam od jakiegoś czasu i mam do Was pytanie co to w ogóle jest, czego do zestawu brakuje oraz jak to ewentualnie podłączyć. Jak widać w zestawie jest skrzynka (sterownik), pilot oraz jedna sztuka głośnika. Domyślam się, że brakuje świateł, włącznika/przełącznika i pewnie drugiego głośnika... ktoś z Was ma może schemat lub wiedzę jak podłączyć to co jest na zdjęciach aby ożyło? 🙂

Z tego co widzę jest to sprzęt, który był stosowany w policyjnych motocyklach Yamaha SR250P.
Pamiętam, że w motocyklu były 2 lampy stroboskopowe, sterownik, 2 głośniki, włącznik na kierownicę starego typu, mikrofon jako fajny dodatek najczęściej przyczepiany do kierownicy.

Zestaw, który masz jest troszkę niekompletny, ale jakbyś się rozejrzał tu i tam to mógłbyś coś jeszcze znaleźć na "policyjnych śmietnikach" lub portalach aukcyjnych 😉 Ja nie pamiętam jak on był oznaczany ten sterownik, ale może ktoś coś będzie wiedział.

Znalazłem grafiki w Google to wstawiam je potomnym, aby nie zniknęły nigdzie.

allegro-zestaw motocyklowy.jpg

włącznik.jpg

  • Thanks! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wpadł do kolekcji modulator od Gameta Gam150 E/PB (cokolwiek to znaczy... 😉 ) z 2017r.

1910848623_IMG_3589kopia.thumb.jpg.1f3eb7f5e30e48a811e5e10d213ff21d.jpg

W przeciwieństwie do starszych wersji ma już całkiem znośne modulacje, choć mi osobiście brakuje "priority". Jest za to w mojej opinii bezsensowny mix. Dodatkowo da się przełączać tryb dzień/noc (tzn. zmniejszać głośność) oraz wyłączać podświetlenie klawiatury.

Tak to gra:

 

A co do moich osobistych uwag dotyczących gameta... Cieszę się, że produkty kolejnego polskiego producenta są rozwijane i powoli stają się całkiem sensowne. Niestety wciąż nie mogę przeżyć braku kompatybilności podzespołów i wtyczek z poszczególnych partii. Posiadam 3 szt modulatora GAM150 z oznaczeniem PB (2010r.,2012r,2017r.) i nie da się zamienić pilota pomiędzy nimi, każdy działa trochę inaczej, każdy ma inne modulacje i każdy ma trochę inną kabelkologię... W przypadku federali można dowolnie żonglować pilotami pomiędzy urządzeniami danego typu bez względu na rocznik itp... co więcej piloty z as320, as380, as320dig też da się między sobą podmienić i będzie to działać... w przypadku gameta wszystko nazywa się gam150 ale nigdy nie udało mi się jeszcze dopasować pilota do innej centralki lub odwrotnie... z punktu widzenia użytkownika trochę słabo...

735107995_IMG_3591kopia.thumb.jpg.6d6a05e6646eacb31fb93b369d706dad.jpg

A na koniec coś dla poprawy humoru... Napotkany dziś nieoznakowany radiowóz i montaż głośnika w komorze silnika... "Parę" lat tak już jeździ (do kompletu ma ZURE5120) 😄

160859306_IMG_3596kopia.thumb.jpg.efd2469fd35c2e3dbae469db2d0d4fd2.jpg

1488822635_IMG_3592kopia.thumb.jpg.5260b23fe5577201340192b7a6d96020.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba mieć niezłe poczucie humoru aby tak zamontować. Ciężko jest spaprać sprawę bardziej, niż w przypadku belki założonej na samochodzie głośnikiem do tyłu, widzę jednak że próby przebicia takiej akcji trwają. Spotkałem się z tłumaczeniem takiego montażu, że szeroki napis na belce ładniej się prezentuje niż ten z przodu belki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wbrew pozorom spotykam dosyć często takie montaże głośników(z belką tylko na foto i to wyłącznie w jakichś osp), choć najczęściej są to jednak montaże przodem ale totalnie schowane za elementami konstrukcyjnymi... Najwięcej w autach z początków powszechnego stosowania głośników w komorze silnika. Na szczęście świadomość jak i same urządzenia są coraz lepsze i coraz rzadziej widuję takie kwiatki w nowych autach. Dużym problemem są też naprawy powypadkowe pojazdów, podczas których auta są składane przez laików w dziedzinie sygnalizacji, którzy nie mają w tym zakresie podstawowej wiedzy. W przypadku sfotografowanego auta jestem prawie pewny, ze ten „fachowy” montaż powstał w wyniku takiej naprawy. Wskazuje na to wyjątkowo dobry stan głośnika (tylko farba zewnetrzna odpadła ale głośnik się nie utlenił i nie rozwarstwił), który moim zdaniem jest nowszy niż samo auto (2007).

Edited by Wojas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mojej"wystawce" pojawił się dziś modulator FSC PA300 + głośnik FSC AS124. Tylko klimatycznej lampy mi do tego brakuje... 😉 

image0.thumb.jpeg.b2e9a3060e34189f2a3e9a37dbfc078c.jpeg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dziś do kolekcji trafiły lampy magnetyczne Elektry typu LBX-10k1n wraz z oryginalnymi osłonami kierunkowymi. Takie zestawy były kiedyś powszechnie używane przez BOR.

IMG_3936.jpg.d6162a6b9e1288209ec48b6381e5bac9.jpg

IMG_3933.thumb.jpg.a3149dcff39487b58dd3eee5eef8da46.jpg

IMG_3925.thumb.jpg.4bd8e2b2f21ac3615e2164143d6a7963.jpg

IMG_3928.thumb.jpg.3a765f43bd11deb387f235f2b530a3c9.jpg

Ciekawostka: Dziś SOP również zamawia lampy magnetyczne z osłonami kierunkowymi, można takie dostać np. do nowszych lamp magnetycznych typu LBL20k1n:

IMG_3813.thumb.jpg.dd44f9b65d4f75b6e8bfcbfaaa82bc2c.jpg

 

 

 

 

 

Edited by Wojas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie się  prezentują lampki z tymi osłonami, ale mam podejrzenie, że te powiercone dziury i śruby to nie fabryczny wyrób. Widzę wyraźnie, że osłony obejmują ponad połowę powierzchni klosza więc przy zastosowaniu wewnątrz pojazdu raczej nie spadłyby. Co do FSC-PA 300 to mi się z nim zawsze najbardziej  kojarzy Aerodynic 24EAH czy coś podobnego jak w Gliniarzu z Beverly Hills 1 lub 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, TommY napisał:

mam podejrzenie, że te powiercone dziury i śruby to nie fabryczny wyrób. Widzę wyraźnie, że osłony obejmują ponad połowę powierzchni klosza więc przy zastosowaniu wewnątrz pojazdu raczej nie spadłyby. 

Śruby wystające do góry z kloszy to fabryczne rozwiązanie. Osłony nie dolegają aż tak dobrze i spadłyby odrazu bez tych śrub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy to że za bardzo uwierzyłem w ciasne dopasowanie osłony do klosza. Śruby są M5 czy M6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam m6.

Wystarczy się wyraźniej przyjrzeć archiwalnym zdjęciom aut BORu z tymi kogutami aby wypatrzeć, że bardzo duża część lamp w tych obudowach (od obrotowych az po ledy) ma wystające z kloszy śruby do przykręcenia tej osłony. Poniżej pierwszy lepszy przykład z internetu:

7E986681-DD9C-4A6E-808B-2C77793A5F2A.thumb.png.c183e1ecada254458d1093d0491adf24.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie dziurawienie klosza przy zastosowaniu lampy na zewnątrz pojazdu nie pomaga raczej w zachowaniu szczelności i polepszeniu odporności na warunki pogodowe🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Śruby były wklejone na stałe do kloszy i całość była szczelna... może nie wyglądało to super ale spełniało swoje zadanie i działało dobrze. Inna sprawa, że legalność zasłoniętej aż w ponad 180stopniach lampy niebieskiej była wątpliwa... Jednak jeszcze parę lat temu było to całkiem często stosowane podczas jazdy w kolumnie (na pierwszym aucie, tak by nie oślepiać kierowcy auta jadącego przez dłuższy czas za nim).

Edited by Wojas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam. Klosze były specjalnie przygotowywane dla BOR/SOP, a te nakładki na "koguta" gdzieś jeszcze widziałem w sklepie. Sam się zastanawiałem czy nie wziąć, ale jak dowiedziałem się o kloszu to sobie odpuściłem 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.03.2020 o 17:06, Wojas napisał:

Na mojej"wystawce" pojawił się dziś modulator FSC PA300 + głośnik FSC AS124. Tylko klimatycznej lampy mi do tego brakuje... 😉 

image0.thumb.jpeg.b2e9a3060e34189f2a3e9a37dbfc078c.jpeg

 

 

Tzn . jakiej ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to sam nie wiem bo się zbyt mocno nie zastanawiałem nad tym jeszcze, na pewno jakiejś amerykańskiej 🙂 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np. FS P8000 czy coś starszego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

FS P8000 to hiszpański oddział Vama. Do PA-300 to jak już jakiś Aerodynic, Twinsonic czy Jetsonic.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now