Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/31/2020 in all areas

  1. 2 points
    Witajcie Od jakiegoś czasu miałem już trochę do czynienia z oświetleniem/nagłośnieniem ostrzegawczym jednak ciężko było to nazwać pasją, bardziej wynikało to ze sporadycznego i raczej hobbystycznego wykonywania instalacji w pojazdach. Za sprawą odświeżenia kontaktu ze starym kolegą, który okazał się być zdrowo zboczony na punkcie zbierania tego typu gadżetów wkręciłem się trochę i ja (można powiedzieć, że zadziałała psychologia tłumu ). W moim zainteresowaniu znalazł się sprzęt stosowany od lat 90tych do czasów obecnych. Na dzień dzisiejszy część sprzętu, który posiadam udało mi się odnowić i wyeksponować u mnie w biurze i to właśnie go chciałbym dziś tu pokazać. Wszystko jest podłączone i każde urządzenie da się uruchomić. Lampy są sterowane modulatorami itd. Część modulatorów steruje belkami, a część kogutami magnetycznymi, a jeszcze inna część jedynie hałasuje. Są tam zury (ps100,ps100r/t4,3120,5120), elektry (ges110, cjb100f1), federale (as422,as380,as320dig,as320dig cb p5), gamet gam150pb. Sprzęt połączony jest w większości w zestawy takie jakie występowały w autach. Dla komfortu własnego oraz sąsiadów głośniki są wyciszone rezystorami na tyle mocno, że da się odsłuchać każdy z modulatorów bez jakiegokolwiek ubytku w słuchu, ba da się nawet rozmawiać gdy są odpalone To co widać na foto nie jest całą kolekcją ale nie wszystko się zmieściło Mam jeszcze trochę lamp magnetycznych(stroboskopowe, ledowe), sporo różnych ledowych lamp kierunkowych, kilka modeli lamp na podszybia(federal i elektra, a raczej axixtech), jeszcze trochę modulatorów(m.in. FS PA300, whelen beta), głośniki (m.in. as124, es100c, es100, kilka modeli od elektry), ledową LZP sterowaną bezprzewodowym pilotem (jako zabawka w pokoju syna) oraz samochód demo, ale o tym następnym razem Poniżej zamieszczam zdjęcia wyeksponowanych urządzeń. Pozdrawiam, Wojas
  2. 2 points
    Tylko akumulator mi się do tego sprawdza. Nawet mocne, profesjonalne zasilacze wymiękały jak odpaliłem naraz dużo halogenów. Ta wyeksponowana na ścianach kolekcja jest podzielona na dwa obwody, które są podłączone do dwóch niezależnych aku, a każdy z nich do cyfrowego prostownika w sumie na stałe. Ja użyłem żółte optimy 55Ah z uwagi na możliwość ich głębokiego rozładowania. Dodatkowo zastosowałem klemę minusową z wbudowanym heblem by odłączać wszystko w łatwy sposób na czas gdy jest nieużywane. Oczywiście zaraz za aku zastosowane są też bezpieczniki 30A na każdym z obwodów. Jeden z akumulatorów stoi na razie luzem, drugi jest w estetycznej obudowie ze zintegrowanym prostownikiem.
  3. 2 points
    Dzięki. U mnie długo te graty zalegały w kartonach ale jak pojawił się pomysł na zrobienie małej wystawki w firmie to się zmobilizowałem i je odświeżyłem. Moją metodą na odświeżanie kształtek jest ich wymiana na nowe. Założeniem tej "wystawy" jest eksponowanie wyłącznie nowych urządzeń lub zregenerowanych. Większość belek i lamp pojedynczych jest już po takim odświeżeniu. Akurat belka gametowska jest jedną z nielicznych nieodświeżonych lamp. Została jedynie dobrze wyczyszczona, wymieniłem uszczelki i jeden boczek, który był uszkodzony (tylko to kosztowało 180zł... co prawie podwoiło wartość belki ). Koszt wszystkich frontowych kształtek (bez boczków i uszczelek) to 490zł (ok 70zł szt.). W przypadku tej konkretnej belki, której szczerze nie lubię i którą uważam za najgorszą jaka występowała w policyjnej flocie nie jestem mentalnie gotowy na takie inwestycje więc zostanie taka jaka jest (za to powieszona bardzo wysoko by nie rzucała się w oczy ). Poniżej przykład renowacji belki LZ:
  4. 1 point
    Witam, Trzeba zwrócić uwagę na to, że zmiany w produktach nie są wprowadzane jako sztuka dla sztuki. Powoli zaczyna objawiać się tendencja do oceniania różnych produktów na podstawie swojego "widzimisie", co nie jest dobre. Na przykład - mix w generatorze jest fajny, bo się fajnie zmieniają melodyjki. A co to ma wspólnego z bezpieczeństwem? Nic. Zwróćmy również uwagę na to, że obracamy się w tematyce typowo profesjonalnej, która ma znaczący wpływ na bezpieczeństwo użytkowników drogi. Nie jest to koło gospodyń wiejskich czy inne kółko z haftowania, żeby wysnuwać opinie nie mające pokrycia w rzeczywistości. Forum jest miejscem nie tylko dla pasjonatów, ale również dla "przeciętnych Kowalskich", którzy kształtują sobie często opinię na podstawie tego, co piszą inni użytkownicy, gdyż nie ma za wiele tego typu portali "branżowych". Szkoda by było, gdyby było to źródło złych informacji. Stwierdzenie, że certyfikacja, homologacje itp nie mają przełożenia na bezpieczeństwo świadczy o całkowitym braku zrozumienia tematu. Warto się zapoznać, jakie wymogi są stawiane różnym urządzeniom i do czego prowadzi brak takich wymogów. Pojazdy w Polsce są z reguły dobrze oświetlone, natomiast nagłośnienie kuleje na całej linii (poza policją - w nowych przetargach). Dlaczego? Otóż dlatego, że regulacje dotyczące oświetlenia są dość rygorystyczne, natomiast co do nagłośnienia - jest ich brak. A może by tak zrezygnować z regulaminu R10 i smażyć wszystkie urządzenia pokładowe zakłóceniami? Ale takimi, żeby mieszkańcy 500m dalej słyszeli je w swoich radiach (nie jest to bzdura wyssana z palca a realne zagrożenie od urządzeń niecertyfikowanych). Rzucanie zarzutów, że producenci "nie trzymają fasonu i nie produkują już dobrych widocznych z daleka lamp" jest co najmniej nie na miejscu (nie piszę tego jako producent a jako "pasjonat"). "Duch czasu i postęp nie zawsze przynosi oczekiwane efekty" - jakie efekty? Chodzi o to, żeby dalej stosować nieoptymalne rozwiązania, bo tak się komuś podoba? Warto rozważyć zezłomowanie samochodu i przejście na furmankę, w końcu postęp też nie przyniósł oczekiwanych efektów... Co do wytwarzania ciepła w lampach wyładowczych - polecam sprawdzić, a można się zdziwić. Klosze w LED-ach się nie topią, a w wyładowczych owszem. Odnośnie tego, że urządzenia są unowocześniane - warto sobie zdawać sprawę, jak kosztowne jest wykonanie urządzenia na zwykłych podzespołach, a jak tanie (i niezawodne) może być urządzenie mikroprocesorowe. Pozdrawiam
  5. 1 point
    Cześć, dodaję zdjęcia nowych eksponatów: Strobos A-40R H1 12/24V rok 2017 Elektra LBO 10-K1 H3 12V rok 1993 Hella KL Rota Compact H1 12/24V rok 2019 Elektra LBX-2000 12/24V rok 2004 Hella KLED 2.0 12/24V Hella Rotafix M H1 12V rok 2019 Elektra GES 110 12V 11Ohm 100W rok 2018 V.5 Elektra LBL-10 T 12V rok 2009 Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
  6. 1 point
    Dziś dzięki współpracy z Zakładami Elektromechanicznymi "Elektra" S.I. mamy okazję przedstawić Wam poradnik z obsługą nowego generatora ESG-100. fot. manipulator oraz wzmacniacz syreny ESG-100 Generator ESG-100 choć z wyglądu manipulatora przypomina poprzedni generator Elektry (GES 110) to jedyną wspólną rzeczą, która je łączy to obudowa manipulatora. Cała elektronika została wykonana od nowa przez nowego konstruktora, dzięki temu mamy pewność, że generator nie odziedziczy problemów poprzednika. Każdy pamięta te awaryjne pierwsze wersje GES 110 z pierwszych policyjnych Kii Cee'd. Dość często generatory trafiały na serwis, a kończyło się to po prostu wymianą generatora na nowy z powodu awarii elementów elektronicznych na płycie głównej. Działo się tak, ponieważ to nie Elektra była bezpośrednim producentem generatora, a zewnętrzna firma, która sprzedawała swoje wzmacniacze pod szyldem Elektry. Wróćmy jednak do głównego bohatera naszego artykułu. ESG-100 jest generatorem o intuicyjnym sterowaniu. Ma możliwość sterowania 6 kanałami świateł, tzn. 3 kanały świateł ostrzegawczych i 3 kanały świateł roboczych. Pamiętajcie, że wszystko kwestia podłączenia, więc na upartego możecie mieć też inną ilość świateł ostrzegawczych lub roboczych - ogranicza Was w sumie tylko fantazja i 10A na każdy kanał (max 40A na wszystkie kanały). Dźwięki ostrzegawcze generowane przez modulator stosowany m.in. w policyjnych Volkswagenach T6, Hyundaiach i30 lub innych nowych policyjnych radiowozach przypominają te wydawane przez generatory marki Federal Signal. No przyznać muszę, że konstruktor widział pewną inspirację dźwięków z urządzeń produkowanych w USA. Dźwięki generowane przez wzmacniacz są podobne do tych z Hiszpanii, a mowa o dźwiękach WAIL, YELP, PRIORITY, HI-LO, choć ta ostatnia modulacja była nawiązaniem do niemieckiej modulacji LAND. Jednakże co jest warte uwagi to, to że generator można spokojnie obsługiwać bez pilota. Jak? Jedno naciśnięcie specjalnego przycisku (grzybka) uruchamia sygnały dźwiękowe oraz niebieskie światła ostrzegawcze. Po kolejnym wciśnięciu przycisku syrena wyłącza się, a światła niebieskie dalej są włączone. Po trzecim wciśnięciu światła niebieskie wyłączają się, a cały generator przechodzi w stan uśpienia. Gdybyśmy wcisnęli go kolejny raz to cała procedura się zapętla i mamy znowu włączone dźwięki i światła niebieskie. Ok, ale jak zmienić modulację? Nic prostszego! Wystarczy krótko nacisnąć sygnał dźwiękowy w pojeździe tzw. klakson. Modulacje cały czas się będą zmieniać po kolei z każdym przyciśnięciem klaksonu w pojeździe według schematu: WAIL > YELP > PRIORITY > HI-LO. Poza takim rozwiązaniem kierujący pojazdem może włączyć generator nawet na trzeci sposób: trzymając długo klakson w pojeździe. Każde kolejne wciśnięcie klaksonu spowoduje zmianę modulacji. Sam poganiacz - Airhorn jest całkiem oddzielnie sterowany. Działa również na wyłączonym generatorze, który nie jest w stanie czuwania. Wystarczy, aby wzmacniacz był podłączony do zasilania i włącznik cały czas jest gotowy do użycia. Wzmacniacz posiada dwa wejścia i dwa wyjścia uniwersalne mogące być dostosowywane do wymaganych przez przyszłego użytkownika funkcji. Obecnymi funkcjami testowanej wersji generatora to: airhorn, obsługa generatora jednym przyciskiem (grzybkiem), automatyczne włączanie świateł mijania przy włączaniu sygnalizacji uprzywilejowania, kontrola aktywności urządzenia. Dodatkowo generator ESG-100 ma możliwość komunikowania się z innymi urządzeniami poprzez wyprowadzenie magistrali. Kieruję serdecznie podziękowania Zakładom Elektromechanicznym "ELEKTRA" S.I. za udostępnienie generatora ESG-100 do testów i wideoprezentacji. Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta: http://zeelektra.com.pl Instrukcja obsługi generatora przygotowana przez producenta Wideoporadnik oraz brzmienie generatora obejrzysz tutaj: Zawartość pudełka: fot. instrukcja obsługi oraz karta gwarancyjna urządzenia fot. przód manipulatora ESG-100/12 fot. tył manipulatora ESG-100/12 fot. przewody potrzebne do podłączenia pilota od wzmacniacza ESG-100/12 fot. widok z góry na wzmacniacz ESG-100/12 fot. widok na wzmacniacz od strony wyjść na przewody
  7. 1 point
    Witam, Z partii 1000szt generatorów, które poszły na pierwsze tury radiowozów do tej pory (czyli ponad rok) wróciły 3 na serwis, co daje współczynnik awaryjności na poziomie 0,3% (czyli raczej dobry), z czego 2 uszkodzenia wynikały z błędu montażowego. Co do uchwytu - projekt miał na celu jak najszybsze wyparcie gesa i stąd wynika pozostawienie obudowy i uchwytu pilota. W radiowozach typu VW T6 były zmodyfikowane uchwyty - miały dodaną podpórkę, przez co pilot nie wypadał z uchwytu (wspomniany efekt dźwigni), ale nie jest to koniec zmian w kwestii generatorów produkowanych w naszym kraju. PS. a co do federala... te urządzenia, które są produkowane w USA faktycznie trzymają poziom jakościowy, natomiast te pochodzące z Hiszpanii to już zupełnie inna bajka. Pozdrawiam!
  8. 1 point
    Z tego co widzę jest to sprzęt, który był stosowany w policyjnych motocyklach Yamaha SR250P. Pamiętam, że w motocyklu były 2 lampy stroboskopowe, sterownik, 2 głośniki, włącznik na kierownicę starego typu, mikrofon jako fajny dodatek najczęściej przyczepiany do kierownicy. Zestaw, który masz jest troszkę niekompletny, ale jakbyś się rozejrzał tu i tam to mógłbyś coś jeszcze znaleźć na "policyjnych śmietnikach" lub portalach aukcyjnych Ja nie pamiętam jak on był oznaczany ten sterownik, ale może ktoś coś będzie wiedział. Znalazłem grafiki w Google to wstawiam je potomnym, aby nie zniknęły nigdzie.
  9. 1 point
    Zmiana podświetlenia manipulatora ZURA 5120 na mocniejsze
  10. 1 point
    CD W mojej kolekcji można znaleźć m.in. takie lampy kierunkowe (oraz te montowane na podszybiu): Elektra LBLK-4/3 Elektra LBLK 6/1 FSV IMPAXX FSV Nanoled Warto zwrócić uwagę na różnicę w grubości... Osobiście uważam impaxxy jak i inne ledowe lampy federala w technologii solaris za mało udane. FSV Viper S1 klon Vipera S2 Elektra/Axixtech Titan (widoczny zdjęciu razem z lampą opisaną poniżej - titan po prawej) Niezidentyfikowana lampa na podszybie, wyglądająca jak chinol gdyby nie zastanawiąjący napis w prawym górnym rogu płytki... Diody są porównywalnej mocy jak w titanie ale ma ewidentnie gorszą optykę - co widać na powyższym foto porównawczym. Błyska nieelektrowo tzn ma zwykły potrójny błysk - brak możliwości przełączenia tego trybu. Lampa niezidentyfikowanego producenta - brak bić na kloszu, z uwagi na to, że jest wklejona w ramkę wydrukowaną na drukarce 3d nie wiem czy ma jakieś opisy od spodu. Świeci porównywalnie do federalowskich nanoledów Mam jeszcze kilka lamp kierunkowych/na podszybie. Jak będę miał okazję to wstawię ich zdjęcia.
  11. 1 point
    W sumie lepsza biała węższa niż czarna standard. Do LZ mi też najlepiej pasują białe głośnikowe. Ewentualnie czarna mogłaby być w jakimś młodszym roczniku ze stroboskopami. LZN z modułami dual color to niezły bajer i pewnie fajnie świeci. Naklejka saperów też dodaje charakteru.
  12. 1 point
    Piękna kolekcja! Gratuluję naprawdę dobrej roboty, bo ta ekspozycja jest godna pochwały jak i podziwu ilości włożonej w to pracy Chyba w końcu powinienem sam się wziąć za swoją w końcu
  13. 1 point
    Trzeba powiedzieć ze szczerością, że sposobu wyeksponowania i samej zawartości ekspozycji mogą pozazdrościć zarówno sklepy BHP czy PPoż, a nawet stoiska producentów na targach branżowych. Na żywo robi na pewno jeszcze większe wrażenie. Kolega nie jest czasem z zachodniopomorskiego?
  14. 1 point
    Świetna kolekcja Moje gratulacje czy można zobaczyć eksponaty na żywo?
  15. 1 point
    Witajcie w nowej wersji naszego portalu i forum! Jeśli znalazłeś jakiś błąd, napisz nam o tym właśnie tutaj Postaramy się go jak najszybciej wyeliminować o ile będzie to możliwe
  16. 1 point
    Tapatalk działa i ma się dobrze
  17. 1 point
  18. 1 point
    Temat trochę stary ale jako, że mam taki modulator w swojej kolekcji to mogę odpowiedzieć na pytanie zadane przez Tulipana w jego ostatnim wpisie: Powiedz mi jeszcze czy ten modulator ma gdzieś wgl insygnia"naklejke" Elektry??. Tak, modulator ten posiadał naklejki z logo elektry oraz nazwą manipulatora tak jak to widać na poniższych zdjęciach:. Z moich obserwacji wynika, że modulatory te były montowane w okolicach 2007r. i ja spotkałem się z nimi jedynie w vw passatach z tamtego okresu. Na koniec, jako że to mój pierwszy post chciałbym wszystkich przywitać
  19. 1 point
    Posiadam wiele zdjęć samochodów oznakowanych i nieoznakowanych, które posiadają włączone lub wyłączone oświetlenie i mam pytanie czy takie zdjęcia również mogą znajdować się w galeriach czy muszą być to zdjęcia tylko i wyłącznie lamp itp. Czego przykładem może być np wrzucony do galerii passat. Jeśli coś takiego tutaj nie pasuje to mówcie śmiało zacznę robić fotki samych lamp. Pozdro /Sygnet
  20. 1 point
    Podeślij same linki do zdjęć tutaj w temacie. Wyedytuję Tobie post, sprawiając, że zdjęcia będą widoczne, albo stwierdzę w razie coś jakieś nieprawidłowości. W przypadku jak będzie działać to wtedy naciśniesz przycisk EDYTUJ i zobaczysz jak wygląda ta cała formuła BBCode
  21. 1 point
    Aby dodać zdjęcia, możesz albo zrobić sobie na zewnętrznym serwerze np. Picasa od Google i wstawiać tutaj linki do nich opatrując je kodem BBCode [ img ], oraz kończąc link kodem [/img]. To powinno wyglądać tak [ img ] http://serwer.pl/album/zdjecie.jpg [/img] Wystarczy, że wciśniesz jeden z przycisków nad tym oknem do odpowiadania na post, a konkretnie ten z Img. Drugi sposób to dodawanie zdjęć do załącznika wiadomości. Pod oknem wpisywania tekstu, wybierz zakładkę: "Dodaj załącznik". Wybierz wyskalowane zdjęcia do max szerokości 500 pixeli i załaduj je na forumowy serwer. Zdjęcia pojawią się pod wiadomością
  22. 1 point
    Witam, nie wiem czy piszę w odpowiednim miejscu ale jako nowicjusz proszę o wyrozumiałość. Chcę założyć temat w dziale "Moja kolekcja" i do swojego posta wrzucić zdjęcia moich eksponatów a nie wiem jak to zrobić. Proszę o wyjaśnienie tego problemu. Pozdrawiam.
  23. 1 point
    Patryk, foty mogą takie być nie widzę problemu, jednakże należałoby je troszkę wykadrować, by obszar wokół pojazdu był jak najmniejszy i nie gryzł się w oczy. Bo tak czy siak każdego interesuje pojazd, a tło na którym się znajduje już mniej Poza tym byłbym wdzięczny jeżelibyś zapoznał się ze wskazówkami jak dodajemy fotki [url=http://www.elightbars.pl/forum-dyskusyjne/viewtopic.php?f=8&t=25]KLIK[/url]