All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. https://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=91413 Kolejny kwiatek, w miejsce kogutów (https://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=72767), na dachu dwie listwy świecące w przód, na boki jedynie dwie lampki kierunkowe na zabudowie. Do tego wykastrowana belka LZP, pełniąca funkcję głośnika.
  3. Today
  4. Dziękuję za cenną wskazówkę.... Jeszcze jedno pytanie. Z przetwornicy wychodzi 5 przewodów. Rozumiem, że dwa to zasilenie przetwornicy , a te trzy to wyjście na układ stroboskopowy ?
  5. Yesterday
  6. Symbianix

    20200701_152400

    Lampa Elektra LBL-20K 1N-2K dwukolorowa niebiesko-czerwona
  7. Last week
  8. piterr

    [K] Głośnik 11 ohm

    Witam, kupię głośnik 11 ohm , w kręgu zainteresowań: Whelen SA315P Federal AL257 N Federal AL252 Federal AS124 Code3 C3100 Proszę o propozycje poprzez prywatną wiadomość
  9. Zestaw sprzedany, można zamknąć temat
  10. Witam, więcej danych podaj - dokładny model generatora, belki. Ogólnie będzie kompatybilne ale trzeba dobrze podłączyć.
  11. Witam, Przetwornica powinna pracować z modułem po prawej stronie.
  12. Podejmę się pod ten wątek, bo chciałbym się dowiedzieć do którego modułu stroboskopowego dedykowana jest przetwornica ze zdjęcia?
  13. Sprzedam modulator GES-110 wraz z głośnikiem dwuwzbudnikowym. Zestaw sprawny i głośny, w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym.Wysyłka po przelewie do paczkomatu lub kurierem na mój koszt, a pobraniowo 25 zł. Cena - 400 złFilm z działania:https://tiny.pl/7c4pw
  14. Earlier
  15. Witam w naszym samochodzie strażackim padł całkiem modulator mamy dostęp do elektryk ges 110 natomiast belkę mamy pw gamet. Pytanie brzmi czy belka będzie kompatybilna z modulatorem czy będzie trzeba kombinować coś
  16. https://www.olx.pl/oferta/ges-110-glosnik-dwubzbudnikowy-federal-whelen-gamet-zura-code3-CID99-IDFwSHU.html#ee4da524e8
  17. Kupię manipulator do Ges-110.
  18. Oczywiście zdaję sobie sprawę. Zapytam w WRD z czystej ciekawości. Nie mam zamiaru robić czegoś, co jest niepewne. Ale dobrze było podjąć dyskusję i dowiedzieć się czegoś więcej.
  19. Pamiętaj tylko o jednym - nawet jak w wrd powiedzą, że można, to nie jest to wiążące. Dalej można mieć problemy. Niestety w naszym kraju ochronnie działają tylko interpretacje podatkowe, ale też w pewnym zakresie.
  20. Rozumiem Twoje stanowisko. Dzięki za komentarz i poświęcony czas. Dla zamknięcia tematu zapytam się jeszcze w WRD. Pozdrawiam
  21. To może inaczej: nikt Ci nie napisze "pewnie, montuj, to jest w 100% zgodne z przepisami, policjant przy kontroli może Cię pocałować a diagnosta na stacji powinien przynieść kwitka na złotej tacy". Kilkukrotnie powyżej zostało przedstawione, że nie jest to zgodne z przepisami i żadne kombinowanie i lawirowanie tego nie zmieni. Chcesz montować chinola bez homologacji czy zurę - montuj - ale licz się z ewentualnymi konsekwencjami. Pozdrawiam
  22. No tak a jeśli posiadam samego horna, ktorego mozna kupic na różnych aukcjach (i nie jest to generator sygnałów o zmiennym tonie, który jest obowiązkowym wyposażeniem pojazdu uprzywilejowanego typu Federal czy Zura), to w jaki sposób narusza on ww paragrafy 1-3 KW? Pseudo "horny" montowane są w niektórych tirach jako dodatkowy "trąbik". Samego horna bez problemu mozna dostac jako klakson niskotonowy. Jego częstotliwość mieści się w podawanych granicach. Problem jest tylko z homologacją, bo takim "zabawkom" (pewnie chińskim) nikt nie robi testów jak na typowy klakson montowany fabrycznie.
  23. Dla dokładnego sprostowania: można wyróżnić "Exx" oraz "exx" (w miejsce xx należy wstawić liczbę). Oznaczenie "Exx" jest znakiem kontrolnym homologacji wydanym przez dany kraj (np.: E1 - Niemcy, E20 - Polska) na podstawie tzw. regulaminów Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, "exx" na podstawie dyrektyw, jeśli mnie pamięć nie myli. Szczegółowe wymogi są są określone tu: https://www.unece.org/?id=39142 Jeśli coś nie jest dopuszczone do działania jako konkretny element samochodu, to nie możesz go używać w tym charakterze: w mocnym uproszczeniu - nie zastąpisz klosza lampy kawałkiem opony, bo też jest na nim wybity znak E, tak samo jak na kloszu. W tym momencie nie musimy wchodzić w interpretację dźwięku o nieprzeraźliwym czy zmiennym tonie. Generator sygnałów został przewidziany do pełnienia konkretnej funkcji i nie ma możliwości wprowadzenia w nim zmian konstrukcyjnych, żeby było dobrze. Instalując takie urządzenie w pojeździe musisz mieć świadomość, że naruszasz przepis i tego nie ominiesz. Odsyłam do Prawa o ruchu drogowym: „Zabrania się: umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, wysyłających sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie”. Dodatkowo Kodeks Wykroczeń: § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, posiada w pojeździe urządzenia stanowiące obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego w ruchu, wysyłające sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy oznakowania w postaci napisów, podlega karze grzywny. § 2. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, używa w pojeździe sygnałów świetlnych w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie, podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny. § 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2, podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy. Jak widać powyżej - jest rozgraniczone posiadanie i używanie. Inne interpretowanie tych zapisów jest czymś w stylu próby obejścia prawa. EDIT: Bawiąc się już w rozdłubywanie tematu na atomy to horn jest sygnałem o zmiennym tonie, podobnie jak Yelp czy Priority. Składa się go zwykle z częstotliwości podstawowych i moduluje. Gdyby nie wprowadzenie zmiennego tonu, otrzymalibyśmy pisk. Można powiedzieć, że jest to takie priority, tylko trochę szybsze. Pozdrawiam
  24. Czyli - jeśli dobrze zrozumiałem - zastosowanie horna wiąże się z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego z powodu braku homologacji jako klakson, ponieważ nie był badany pod tym kątem? Nie wiąże się to jednak z łamaniem wytycznych dotyczących korzystania z dźwięku o zmiennym tonie? To tak jakbym jeździł na ledach dziennych z "aledrogo" bez homologacji?
  25. Każdy element samochodu osobowego jest szczegółowo badany pod kątem spełnienia wymagań zawartych w europejskich normach. Te wszystkie R(...) to Regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ i dotyczą wielu aspektów związanych z bezpieczeństwem. W załączniku przesyłam dokument znaleziony w Internecie, w którym z grubsza przedstawione są Regulaminy wraz z opisem czego dotyczą. W załączniku również regulamin R28. EDIT Dodam jeszcze tylko, że to E, które jest na ZURZE dotyczy dopuszczenia na rynek europejski i poświadczenie o kompatybilności elektromagnetycznej (R10), pod kątem której była badana. Jeśli chodzi o badania na głośność wg R28, to odbywają się one całopojazdowo po zabudowie kiedy konkretny głośnik jest już umieszczony w konkretnym miejscu. I robi się to w akredytowanych jednostkach badawczych (PIMOT, ITS) wg ścisłych wytycznych również zawartych w R28. 1_4_normy.pdf R28.pdf
  26. Na mojej Zurze wytloczone jest na obudowie "E20", co oznacza ze homologację wydano w Polsce. Zaś na oryginalnym klaksonie mam homologację E2, czyli jak dobrze pamiętam jest to homologacja wydana przez Francję. I w autach osobowych nie spotkalem jeszcze homologacji R... Co do utraty homologacji urządzenia poprzez zmianę jego sposobu działania - zrozumialem, dzięki za info. Co do diagnosty... Ma prawo dopuścić lub tez nie, pojazd do ruchu drogowego jesli spelnia warunki przewidziane w polskich aktach prawnych. Czyli rozumiem, że jeśli dla diagnosty horn w zaden sposób nie będzie naruszał litery prawa a podczas kontroli drogowej funkcjonariusz stwierdzi, ze zostały złamane przepisy to czy w takiej sytuacji odpowiada tylko diagnosta? Co do "UNECE R28", gdzie znajdę ten dokument? Podeslesz link lub fragment (w polskim języku chyba musi byc jesli jest respektowany przez Polskę?) - jeśli nie byłby to kłopot. Dzięki za odpowiedź na moj post. Pozdrawiam
  27. Witam, Każda modyfikacja urządzenia czy zmiana sposobu funkcjonowania powoduje utratę homologacji. Dodatkowo wspomniana Zura posiada homologację co najwyżej R10 - czyli kompatybilność elektromagnetyczną. Nie ma tu mowy o UNECE R28, która jest wymagana dla klaksonu. Homologacja definiuje do czego dane urządzenie jest przeznaczone, jakie ma funkcjonalności i nie ma tu mowy o czymś takim "że ktoś sobie zablokuje funkcję i jest dobrze". Jeśli chodzi o diagnostę - nie jest to jednostka akredytowana i taki papierek nie zda się na wiele (chyba, że komuś braknie papieru toaletowego w trasie - to wtedy tak). Jeśli chcesz poznać szczegółowe parametry, jakie definiują klakson, to odsyłam do lektury UNECE R28. Pozdrawiam
  28. Oczywiście rozumiem, że brak homologacji to "igranie z życiem" :D. Dlatego zastanawiam się nad Zurą, która ma homologację E20, no ale jedyna sprawna funkcja w niej to Horn. Także właśnie sprawa jest dyskusyjna. W sumie to urządzenie nie zostanie przerobione, a jedynie zostaną zablokowane funkcje modulacji dźwięków, które zarezerwowane są dla służb mundurowych. Wtedy homologacja chyba pozostaje ważna? Myślisz, że diagnosta mógłby przeprowadzić test, pomiary itp. co do horna i wystawić zaświadczenie czy narusza przepisy czy też nie? W razie kontroli dobrze jest mieć taką "podkładkę"
  1. Load more activity