STROBOS – Optima B 90 2P prezentacja lampy zespolonej (odc. 2)


Recommended Posts

W najnowszym odcinku pragniemy przedstawić Wam belkę Optima B 90 2P marki STROBOS z Trzebini, która występuje już na radiowozach polskiej policji. Pierwsze sztuki pojawiły się na jesieni 2021 roku na pojazdach marki Toyota Corolla Hybrid w nadwoziu kombi.

Dokładna nazwa belki to Optima B 90 2P C2 2DC-4HO, a możemy w niej znaleźć m.in.: moduły niebieskie, moduł czerwony do pilotażu oraz halogeny do oświetlania pola pracy. Wysokość belki 90 mm, długość belki to 1100 mm, szerokość 210 mm.

W filmie skupiamy się w szczególności na:

  • budowie lampy (klosze, kształtowniki),
  • oświetlenie belki (moduły, diody),
  • (TB2) druga klasa światłości (czujnik zmierzchu),
  • optyka modułów (soczewki szerokokątne),
  • idea działania lampy i modułów dual-color (działanie modułów głównych, modułu czerwonego do pilotażu pojazdów uprzywilejowanych, lamp roboczych przednich (Take Down) oraz bocznych (Alley Lights),
  • ocenie wykonania elementów konstrukcyjnych.

Podsumowując lampa Optima to produkt budżetowy o uniwersalnym napięciu 12/24V. Serwis lampy jednak może być problematyczny ze względu na ogrom kabli, podkładek oraz problem ze złożeniem kloszy po ich demontażu. Jak widać cena idzie w parze z jakością wykonania komponentów belki. Co do testu zakłóceń elektromagnetycznych lampy to niestety po wielu protestach producenta nie zdecydowaliśmy się niego.

Wszelkie inne szczegóły w poniższym filmie: 

 

Jeśli chcesz możesz nas wesprzeć stawiając wirtualną kawę.
Będzie nam niezmiernie miło za każdy nawet najmniejszy datek! ?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Więcej zdjęć produktu:

DSC00549.JPG

fot. Belka Optima B 90 2P marki STROBOS.

DSC00555.JPG

fot. Główny moduł niebieski belki Optima B 90.

DSC00576.JPG

fot. Pęknięty klosz boczny w belce STROBOS Optima B 90.

DSC00570.JPG

fot. Rzut z góry na belkę Optima B 90 (widać magistralę oraz czujnik światła na środku transparentnego klosza).

DSC00569.JPG

fot. Rzut z góry na belkę Optima B 90 (widać magistralę oraz czujnik światła na środku transparentnego klosza).

DSC00622.JPG

fot. Rzut z góry na belkę Optima B 90 (widać nie działający niebieski moduł LED).

DSC00582.JPG

fot. Dystanse z podkładek stosowane przez producenta.

podkładki krzywo.jpg

fot. Krzywo skręcony na dystans z podkładek sterownik belki.

podkładki2.jpg

fot. Dystanse z podkładek stosowane przez producenta.

podkładki.jpg

fot. Dystanse z podkładek stosowane przez producenta.

belka połowka.jpg

fot. Belka Optima B 90 bez kloszy.

centralka - śruby.jpg

fot. Krzywo skręcony na dystans z podkładek sterownik belki.

centralka - płytka.jpg

fot. Sterownik belki Optima B 90 marki STROBOS.

centralka - taśma izolacyjna.jpg

fot. Taśma izolacyjna na kablach przy złączce telekomunikacyjnej.

centralka plątanina1.jpg

fot. Plątanina kabli pod sterownikiem belki.

centralka.jpg

fot. Plątanina kabli pod sterownikiem belki.

magistrala góra.jpg

fot. Sposób łączenia modułów w belce STROBOS Optima B 90.

czujnik światła.jpg

fot. Czujnik światła pomiędzy dwoma modułami czerwonymi do pilotażu - potrzebny do regulacji mocy świecenia modułów w belce.

PILOT.jpg

fot. Moduł czerwony do pilotażu w technologii dual-color (niebieski i czerwony).

modul LED.jpg

fot. Jeden z modułów LED koloru niebieskiego.

Halogen boczny.jpg

fot. Halogen okrągły LED dual-color przystosowany do pracy w kolorze niebieskim (błyskowym) i białym (ciągłym).

podświetlenie.jpg

fot. Płytka z diodami LED służąca do podświetlenia galeryjki POLICJA w belce Optima B 90.

złączka telekom.jpg

fot. Złączka telekomunikacyjna w belce STROBOS Optima B 90.

złączka telekom1.jpg

fot. Dziwne połączenie kabli dwóch kolorów w belce STROBOS Optima B 90.

uszczelka.jpg

fot. Uszczelka do kloszy STROBOS Optima B 90.

uszczelka1.jpg

fot. Uszczelka do kloszy STROBOS Optima B 90.

uszczelka2.jpg

fot. Uszczelka do kloszy STROBOS Optima B 90.

klosz halogenu.jpg

fot. Bezbarwne szkiełko w niebieskim kloszu do halogenu okrągłego LED w belce STROBOS Optima B 90.

 


View full artykul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

gratulujemy materiału. C2 - oznacza class 2 i wiele naszych produktów ma to oznaczenie w nazwie.

E32 - badania homologacyjne zostały zrobione w PIMOT a dokumenty (raport, wniosek itd ) przesłane przez PIMOT na Łotwe aby szybciej dostać fizycznie dokument do ręki. Jest to też napisane w treści dokumentu.

E9 - z Idiada pracujemy od 2011 roku wielu światowych producentów wykonuje tam badania.

Jeżeli coś nie działa po rozbiórce to może ktoś coś uszkodził podczas demontażu/ponownym montażu belki ?? Uszczelki jakie są tam użyte są przez nas stosowane od 2015 roku i pomimo swojej prostoty bardzo dobrze działają. Podłączenie kabla z czerwonym dotyczy czujnika zmierzchu. Belki w tej konstrukcji są w sprzedaży od 2016 roku i ich serwis jest bardzo prosty, lamp nie trzeba do nas odsyłać na naprawy., chyba że ktoś bardzo nie chce. Tym bardziej, że lampy są objęte standardowo 4 letnią gwarancją a te dla policji 5 letnią.

Nie jest to nowa konstrukcja a uszkodzony boczny klosz (3mm ścianka) tylko świadczy o tym, jak ktoś z Was mocował się i nie umiejętnie na siłę chciał pokazać jakąś wadę.

Szkoda że nie dodano faktu że lampy są bardzo dobrze widoczne, i że firma Polska stale się rozwija, robi nowe badania, homologacje i wprowadza nowe rozwiązania których wcześniej nie miała, jednak jak zwykle stałe grono ok 20 osób ma znów okazję żeby sobie pokrytykować w komentarzach i ponarzekać na strobosa. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowny Panie Mateuszu,

serdecznie dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. W tym nie można Panu niczego zarzucić - błyskawiczna reakcja na rzetelny materiał - bardzo szanuję ?
 
3 godziny temu, STROBOS napisał:

C2 - oznacza class 2 i wiele naszych produktów ma to oznaczenie w nazwie.

E32 - badania homologacyjne zostały zrobione w PIMOT a dokumenty (raport, wniosek itd ) przesłane przez PIMOT na Łotwe aby szybciej dostać fizycznie dokument do ręki. Jest to też napisane w treści dokumentu.

Co do C2 i E32 - bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Choć według mnie chociażby E20 lepiej wygląda niż E32.

3 godziny temu, STROBOS napisał:

E9 - z Idiada pracujemy od 2011 roku wielu światowych producentów wykonuje tam badania. 

Jeśli chodzi o E9 – spróbujcie zrobić homologację w Niemczech. To jest najbardziej ceniona homologacja. Z Hiszpanami to chyba jedynie współpracują Chińczycy i Vama, która niestety ostatnio mocno podupadła, a wzorowanie się na niej i robienie u nich (czyt. Hiszpanów) homologacji to według mnie śmiech na sali, a sama Vama jest aktualnie reliktem przeszłości...

3 godziny temu, STROBOS napisał:

Jeżeli coś nie działa po rozbiórce to może ktoś coś uszkodził podczas demontażu/ponownym montażu belki ??

Generalnie z tego co się dowiedziałem to moduł LED nie świecił od początku jeszcze przed jej jakimkolwiek demontażem, a lampę otrzymałem z przypadku i aż żal było odmówić takiej okazji, by jej nie ocenić w materiale wideo.

3 godziny temu, STROBOS napisał:

Belki w tej konstrukcji są w sprzedaży od 2016 roku i ich serwis jest bardzo prosty, lamp nie trzeba do nas odsyłać na naprawy., chyba że ktoś bardzo nie chce. Tym bardziej, że lampy są objęte standardowo 4 letnią gwarancją a te dla policji 5 letnią.

Następne to serwis lampy Optima. Ja nie wyobrażam sobie, aby siłować się z nią zainstalowaną na dachu pojazdu na jakiejś drabinie.

3 godziny temu, STROBOS napisał:

Uszczelki jakie są tam użyte są przez nas stosowane od 2015 roku i pomimo swojej prostoty bardzo dobrze działają. 

 
Uszczelki pomimo swojej prostoty bardzo dobrze działają – dobrze działają dopóki nie zajdzie potrzeba czegokolwiek wymienić jeśli dojdzie do awarii ? U większości producentów można sobie dowolną ilość razy rozbierać i wymieniać uszkodzone elementy, a uszczelka dopóki nie jest uszkodzona (czyt. sparciała) nie musi być wymieniana. Tutaj jeśli gdziekolwiek się odklei, zawinie – po prostu uszkodzi to już kwalifikuje się do wymiany. Według mojej osoby zdecydowanie to komplikuje serwis lampy, a serwisów też nie macie wielu w Polsce tak nawiasem mówiąc, więc nie wiem kto może to naprawić bez odesłania do Was ?
 
3 godziny temu, STROBOS napisał:

Nie jest to nowa konstrukcja a uszkodzony boczny klosz (3mm ścianka) tylko świadczy o tym, jak ktoś z Was mocował się i nie umiejętnie na siłę chciał pokazać jakąś wadę.

Belka była wypożyczona do testów i ile się namęczyłem, aby ją złożyć, spasować bez zakładania nowych uszczelek to tylko ja wiem – uwierzy mi Pan Panie Mateuszu, że celowo komuś lampy bym nie uszkodził.

3 godziny temu, STROBOS napisał:

Szkoda że nie dodano faktu że lampy są bardzo dobrze widoczne, i że firma Polska stale się rozwija, robi nowe badania, homologacje i wprowadza nowe rozwiązania których wcześniej nie miała

Rynek dynamicznie się zmienia i Wy też się zmieniacie na lepsze - bardzo dobrze, bo porównując sprzedawane produkty sprzed 10 lat, a obecnie to jest między nimi przepaść. Od konstruktywnych uwag nikt jeszcze nie umarł i ja osobiście każdą taką uwagę skierowaną do mojej osoby bardzo cenię. Też powinniście liczyć się z uwagami od wymagających klientów, a nie łykających wszystko jak przysłowiowe "Pelikany". To, że lampa mocniej świeci to bardzo dobrze, a wręcz czas najwyższy. Chyba nikt nie musi przypominać Panu wideo pt. „Prawdziwe Oblicze Strobosa” i jakości pierwszych lamp… Ja mam tylko taką prośbę. Proszę walczcie o klientów na rynku uczciwie, ale naprawdę uczciwie.

 
Z uszanowaniem goodvibes

Redaktor Naczelny portalu eLightbars.pl
Przemek
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż skusiłem się rozebrać lampę z mojej oferty i pokazać jak wygląda w środku w celu porównania, bierzcie i częstujcie się z tego wszyscy ?

PS Lampa otwarta po intensywnym użytkowaniu i garażowaniu pojazdu pod chmurką od 2014 roku. 

Legacy.jpg

  • Thanks! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, STACHUrka napisał:

Aż skusiłem się rozebrać lampę z mojej oferty i pokazać jak wygląda w środku w celu porównania, bierzcie i częstujcie się z tego wszyscy ?

PS Lampa otwarta po intensywnym użytkowaniu i garażowaniu pojazdu pod chmurką od 2014 roku. 

Legacy.jpg

Nie pokazuj tu takich rzeczy bo jeszcze ktoś sobie pomyśli, że "jak zwykle stałe grono ok 20 osób ma znów okazję żeby sobie pokrytykować w komentarzach i ponarzekać na strobosa" ?

A tak serio - to widać różnicę jakości...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.

Włączenie belki Strobos Optima 90 2P w samochodzie strażackim powoduje utratę łączności.

Zakłócenie podczas pracy belki są tak duże, że radiotelefon Motorola GM360 nie odbiera korespondencji z SK z odległości 10 km. Po wyłączeniu belki łączność jest na 5. Antena do radiostacji sprawna zamontowana w dachu SWR 1.1.

Czy  ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Tomek napisał:

Witam wszystkich.

Włączenie belki Strobos Optima 90 2P w samochodzie strażackim powoduje utratę łączności.

Zakłócenie podczas pracy belki są tak duże, że radiotelefon Motorola GM360 nie odbiera korespondencji z SK z odległości 10 km. Po wyłączeniu belki łączność jest na 5. Antena do radiostacji sprawna zamontowana w dachu SWR 1.1.

Czy  ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?

Witam, tak, spotkałem się wielokrotnie z tym problemem. Jedynym rozwiązaniem jest pozbycie się tej belki i założenie czegoś cywilizowanego. Za chwilę pewnie producent będzie się zarzekał, że to niemożliwe, gwarancja, śmieszne homologacje itp... Jak chcecie mieć łączność to to po prostu trzeba to coś wymienić. W tym miejscu warto się zastanowić dlaczego producent tak protestował odnośnie bardzo prostego testu ze skanerem radiowym.
W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now