Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Chciałem się dowiedzieć czy miał ktoś już problem, może niekoniecznie z tym modulatorem, ale chodzi o ustalenie przyczyny.

Samochód Star 244L. Modulator 24V podpięty, masa na karoserię, +24 przez wyłącznik główny co odcina całe napięcie. Problem wystąpił nie podczas włączonych sygnałów, tylko podczas jazdy w terenie.( Niski bieg wysoki obroty). Wtedy zaczęło strasznie śmierdzieć, na początku myśleliśmy, że to sprzęgło. Jednak po przyjeździe pod remizę, głośniki tylko pykły i je chyba spaliło. Miernik pokazuje 3.8Ohm na każdym. Oczywiście w esg spalił się bezpiecznik od modułu mocy, po wymianie głośniki grają bardzo cicho, prawie nie słyszalnie. Reszta błysków i lamp bez uwag.

Możliwe że jakieś wahania napięcia na samochodzie uszkodziły modulator, a on później głośniki? 

Edytowane przez FiFi07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie poleciała końcówka mocy w generatorze?
Sprawdzaliście głośniki przy pomocy innego generatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale nie mieliśmy dostępnych innych głośników na 11ohm. Da się jakoś fachowo sprawdzić działanie końcówki mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...

Może ktoś wie. Jaka jest oporność tego głośnika mierzona omomierzem. Mi pokazuje równo 3,8ohm i to na każdej sztuce. Czy to prawidłowy wynik, czy coś z głośnikiem nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka rezystancja będzie prawidłowa. Zwykle wychodzi +- 4ohm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się