Recommended Posts

Witam. Chciałem się dowiedzieć czy miał ktoś już problem, może niekoniecznie z tym modulatorem, ale chodzi o ustalenie przyczyny.

Samochód Star 244L. Modulator 24V podpięty, masa na karoserię, +24 przez wyłącznik główny co odcina całe napięcie. Problem wystąpił nie podczas włączonych sygnałów, tylko podczas jazdy w terenie.( Niski bieg wysoki obroty). Wtedy zaczęło strasznie śmierdzieć, na początku myśleliśmy, że to sprzęgło. Jednak po przyjeździe pod remizę, głośniki tylko pykły i je chyba spaliło. Miernik pokazuje 3.8Ohm na każdym. Oczywiście w esg spalił się bezpiecznik od modułu mocy, po wymianie głośniki grają bardzo cicho, prawie nie słyszalnie. Reszta błysków i lamp bez uwag.

Możliwe że jakieś wahania napięcia na samochodzie uszkodziły modulator, a on później głośniki? 

Edited by FiFi07

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie poleciała końcówka mocy w generatorze?
Sprawdzaliście głośniki przy pomocy innego generatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, ale nie mieliśmy dostępnych innych głośników na 11ohm. Da się jakoś fachowo sprawdzić działanie końcówki mocy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Może ktoś wie. Jaka jest oporność tego głośnika mierzona omomierzem. Mi pokazuje równo 3,8ohm i to na każdej sztuce. Czy to prawidłowy wynik, czy coś z głośnikiem nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka rezystancja będzie prawidłowa. Zwykle wychodzi +- 4ohm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now