Lampy zespolone temat inny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej nie obecności mojej na forum,ale brak czasu powoduje zaległości.

 

Ale jak już się pojawiam to tworzę nowy temat,też związany z oświetleniem pojazdów,lecz nie uprzywilejowanym.

Tylko zwykłym, tworzę temat tylko dla tego że sam nie jestem w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie ,czy lampa tylna zespolona która w jednej swej konstrukcji ma światło kierunkowskazu ,stop/pozycyjne,światło wsteczne białe, oraz przeciwmgielne czerwone. Może być wykorzystana w przyczepie której pojazd ciągnący nie posiada światła wstecznego ani też światła przeciwmgielnego czerwonego. By nie pojawiło sie pytanie jaki to pojazd ,to jest to motor , motorower/skuter. Bo i do takiego pojazdu przyczepka będzie zapinana.

 

Czytałem ustawę o oświetleniu, ale nie znalazłem wzmianki o tym by zabronione było montowanie lampy która posiada dodatkowo inne oświetlenie niż docelowe ,czyli kierunek ,stop/postój .

Poniżej lampa jaką planuje zamontować, dla czego akurat ta ? , bo takie mam pod ręką a też po co kupować inne skoro można użyć takiej, a i wymiarem pasuje mi idealnie.

Natomiast,jak wiadomo motor jest pojazdem samochodowym, ale motorower już nim nie jest, ale żaden z tych pojazdów nie jest wyposażony w światło cofania, ani też przeciwmgielne tylne. Osobiście mi by nie przeszkadzało to aby taka lampa była założona.Może jest na forum ktoś ,kto na tyle jest obyty w prawnej stronie oświetlenia że podpowie ,lub odpowie co i jak się ma w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze trafiłeś - jestem instruktorem nauki jazdy i coś o tym wiem

 

Zacznijmy od tego, że spokojnie możesz użyć tych lamp na tej przyczepce. Nie ma jakiejkolwiek w tym przeszkody prawnej. Jedyne co musisz spełnić to przykręcić, albo w inny sposób przymocować dwa odblaskowe trójkąty z tyłu przyczepki. Według polskich przepisów każda przyczepa i naczepa powinna być oznaczona dwoma odblaskowymi trójkątami.

 

W tym przypadku posiadasz dodatkowe odblaski i jeszcze ekstra lampy, które i tak nie będą użytkowane, więc nikt się nie przyczepi do tego

 

Zaopatrz się w takie trójkąty i będzie okej

 

product.ashx?id=4057&shopid=16028&width=360&height=360

 

 

 

Jakby co link do trójkątów na allegro: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=tr%C3%B3jk%C4%85t+przyczepy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego że dziękuję za odpowiedź, czego się raczej nie spodziewałem. Ale wracając do tematu, trójkąty na pewno też będą, a jeśli chodzi o wspomniane lampy,to mam w pomyśle wykorzystać zarówno światło przeciwmgielne w tych lampach,po prostu dodatkowy włącznik i będą świecić. Ponad to ,myślę o zamontowaniu lamp tupu "konturówki o barwie żółtej na bokach przyczepki z tym że na jej początku, i końcu. Jednak zaznaczam że nie chodzi mi o tworzenie mobilnej choinki,lecz o moje bezpieczeństwo,ale chce to zrobić zgodnie z literą prawa.Lampki tzw obrysowe nie będą mi potrzebne bowiem, lampy tylne będą wskazywały też szerokość przyczepki.

Poniżej rysunek poglądowy. (nie jestem artystą rysownikiem )

 

Lampy konturówki można ujrzeć w takich pojazdach jak wszelkiej maści busy,widoczne są na bokach, i ich zadaniem jest wskazywać długość pojazdu, i tu też o ile się nie mylę muszą być co 1,5 m, ale nie będzie stało na przeszkodzie by wskazywały 1m. Po wszelkich obliczeniach i przymiarkach wyszło mi że całkowita długość zestawu, czyli motorower wraz z przyczepką nie będą dłuższe niż wymagane 4m a dokładnie będzie jeszcze luzu około 0,5m.

 

p.s widziałem już takie konstrukcje przyczepek do skuterów że strach się bać, i według mnie czytelnicy forum,mogą się uśmiechać pod noskiem że będzie to słabo wyglądać,ale moim zdaniem to nie ma wyglądać tylko ma zapewnić przede wszystkim mi w miarę bezpieczne poruszanie się po drodze. A i w razie kontroli nie mieć nie potrzebnych kłopotów. Lepiej jest zainwestować kilka złoty w kilka lampek,niż w przypadku otrzymać kosztowny mandat,albo co gorsza poznać się z stwórcą tylko dla tego że żal było kasy na kilka światełek,i ktoś nie zauważył iiiiiii.......... .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj. Lampy mogą być, a nie muszą! To jest główna zasada, która tutaj panuje

 

Co do konturówek to osobiście też dałbym dwie na jedna stronę maksymalnie, by nie przesadzać Jednakże oddaliłbym je troszkę od brzegów przyczepki

 

P.S. Nigdy nie wiesz na kogo trafisz w Internecie ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>Przemek< yyyy jak mam rozumieć zasade "lampy mogą,a nie muszą" masz na myśli forum,czy tą moją konstrukcję ?

 

Natomiast oddalić mogę,lecz tylko z przodu w stronę dyszla, lecz tył to nie koniecznie, dla tego że chce zachować wymiary szerokości jak i długości, z kilku powodów,

1 jak będzie za szeroka nie zmieszczę się w drzwi garażu,

2 będzie wystawać za obrys pojazdu,a tego nie chce dla tego że z szerszą przyczepką jeździ sie gorzej,

3 może mi to osłabić widoczność na lusterkach.

 

W zasadzie do ramę mam już złożoną, kwestia jest dołożenia kół, elektryki,oraz jakoś mądrze i estetycznie wykonać burty .

I jeszcze jedna sprawa,bo też spotkałem sie z zapytaniem (czym to będę zasilał ) oczywiście z prądnicy motoroweru, a w lampach będą żarówki diodowe, mam takie już założone i sprawują sie wyśmienicie, i są o sto kroć żywotniejsze. Przyznam że nie są tanie,ale jeśli miał bym zastosować tradycyjne, to na pewno zabrakło by mi prądu. Po za tym zrobiłem z ciekawości testy porównania tradycyjnej żarówki w tych właśnie lampach, jak i diodowych, i stwierdzić muszę że wzrokowo nie widać różnicy, być może wyszła by jakaś na urządzeniach pomiarowych, ale wzrokowo nie ma. I oczywiście moim zdaniem dużym plusem jest to iż , żarówka diodowa ma szybszą reakcję zaświecenia się niż tradycyjna która ma swoją dużą bezwładność.

achaaa na diodowych ładnie wychodzi wig-wag to też przetestowałem

 

ale coś jeszcze przyszło mi na myśl jeśli chodzi o akurat te lampy, mianowicie, lampy mają i nie będzie używane światło wsteczne cofania, i nie będzie tu jakiegoś (ale) w stylu jest ale nie działa ? ,a że nie działa to nie powinno go być . Zastanawia mnie to , bo z doświadczenia wiem że nasze służby uprawnione do kontroli potrafią być nad wyraz pomysłowi w szukaniu problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
>Przemek< yyyy jak mam rozumieć zasade "lampy mogą,a nie muszą" masz na myśli forum,czy tą moją konstrukcję ?

 

Chodzi o konstrukcję

 

ale coś jeszcze przyszło mi na myśl jeśli chodzi o akurat te lampy, mianowicie, lampy mają i nie będzie używane światło wsteczne cofania, i nie będzie tu jakiegoś (ale) w stylu jest ale nie działa ? ,a że nie działa to nie powinno go być . Zastanawia mnie to , bo z doświadczenia wiem że nasze służby uprawnione do kontroli potrafią być nad wyraz pomysłowi w szukaniu problemów

 

Moje propozycje brzmią następująco:

1) zaklej je taśmą izolacyjną, albo czymkolwiek innym i po problemie,

2) wrzuć tam pomarańczową diodę i niech robi za kierunkowskaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu miałem f126 z plastikowymi zderzakami, ale ze nie miałem wstecznego bo to składak był, to miałem dwa przeciw mgielne ,albo dwa stop, w zależności od pozycji przekaźnika. Ale też tak mam zamiar zrobić jak piszesz, albo drugi kierunek ,albo stop, a może pozycja, możliwości są a w razie (W) nie przyjmę mandatu tylko bede się handryczył . Ale dziękuję za odpowiedzi jak i pomoc. Myślę by nie zamykać tematu, może a nóż ktoś bedzie miał jeszcze mądrego do powiedzenia tym czasem pozdrawiam.

 

viewtopic.php?f=29&t=1183&p=4939#p4939

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się