• Nowy policyjny Opel Insignia


    Prędkość maksymalna 242 km/h, 7,6 sekundy do setki, 220 koni mechanicznych – takie parametry mają najnowsze nieoznakowane radiowozy Ople Insignia wyposażone w wideorejestrator. 75 takich maszyn trafiło do polskich policjantów i już wszystkie rozpoczęły służbę na krajowych drogach, aby dbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Co skrywają w sobie nowe Ople? Jak to wygląda? Jak działa? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego artykułu i krótkiego filmu, który dla Was przygotowaliśmy.

    OI_back.jpg

    W listopadzie br. polska Policja otrzymała 75 nieoznakowanych radiowozów marki Opel Insignia, których zakup był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

    OI_nalepka.jpg

    Pojazdy dostarczyła firma Z.P.U.P Energozam Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu. Wartość przetargu opiewa na kwotę 9 845 413 złotych. Radiowozy trafiły do 14 województw (z wyjątkiem lubuskiego i podlaskiego, które w grudniu br. otrzymały po 6  nieoznakowanych Volkswagenów Passatów 3.6 FSI V6 o mocy 300 koni mechanicznych). Ople są napędzane dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 220 koni mechanicznych, który pozwala je rozpędzić do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

    OI_speed.jpg

    Radiowozy służą na co dzień w drogówce i są wyposażone w wideorejestrator Videorapid 2A firmy Zurad współpracujący z dwiema kamerami – przednią i tylną - oraz radarowy miernik prędkości Iskra-1.

    OI_wnetrze.jpg

    Sygnalizację świetlno-dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym stanowią produkty firmy Federal Signal. Za atrapą wlotu powietrza, w dolnej jej części, zamontowano głośnik tubowy AL-252N współpracujący ze wzmacniaczem sygnałowym AS-320DIG PO.

    OI_speaker.jpg

    Syrena generuje 4 modulacje: wail, yelp, priority i hilo. Dodatkowo dostępna jest funkcja syreny ręcznej oraz ciągły klakson elektroniczny (tzw. airhorn, poganiacz) uruchamiany za pomocą oddzielnego klawisza.

    OI_manipulatory.jpg

    Na sygnalizację świetlną składa się 8 punktów świetlnych. Za grillem są zainstalowane dwie lampy kierunkowe Microled Advance w technologii Sputnik.

    OI_przod.jpg

    OI_microled.jpg

    Za przednią szybą pod lusterkiem wstecznym przymocowany jest pojedynczy Viper S2 w technologii Solaris, który posiada specjalną obudowę zapobiegającą powstawaniu refleksów oślepiających załogę radiowozu.

    OI_viper.jpg

    OI_viperback.jpg

    Po wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika zamontowana jest kolejna para Microledów Advance, która aktywuje się po otwarciu przestrzeni bagażowej, jeśli główne światła uprzywilejowania są włączone.

    OI_bagaznik.jpg

    OI_tablica_microled.jpg

    Na półce bagażnika pomiędzy zagłówkami drugiego rzędu siedzeń, a szybą tylną założona jest uchylna tablica tekstowa LSG700CB sterowana za pomocą kontrolera z serii BCT-3009. Na tablicy znajduje się też para lamp kierunkowych Impaxx Solaris.

    OI_tablica (1).jpg

    OI_lsg.jpg

    OI_impaxx.jpg

    Natomiast wymaganą przepisami widoczność pod kątem 360 stopni zapewnia niskoprofilowa lampa pojedyncza z mocowaniem magnetycznym LM400 Solaris, która jest zasilana spiralnym przewodem z dodatkowego gniazda zapalniczki.

    OI_lm400.jpg

    Montaż sygnalizacji uprzywilejowania wykonała firma Transmed będąca oficjalnym dealerem marki Federal Signal w Polsce.

     

    Serdeczne podziękowania Zespołowi Prasowemu Komendy Miejskiej Policji w Elblągu

    asp. Krzysztofowi Nowackiemu
    Jakubowi Sawickiemu

    oraz załodze nieoznakowanego Opla Insignia w składzie:

    st. sierż. Marcin Zawilski
    st. sierż. Mateusz Rybicki

    za okazaną pomoc w organizacji i realizacji sesji zdjęciowej.

    Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który w pełni przedstawia nową Insignię w całej okazałości

    Pozostałe zdjęcia

    OI_front_left.JPG

    OI_front.JPG

    OI_przod.JPG

    OI_front_right.JPG

    OI_left.JPG

    OI_rear.JPG

    OI_rear_left.JPG

    OI_bagaznik_left.JPG

    OI_tablica.JPG

    OI_tablica_policja.JPG

    OI_tablica_followus.JPG

    OI_bagaznik_left.jpg

    OI_front (1).jpg

    OI_front.jpg

    OI_front_left.jpg

    OI_front_right.jpg

    OI_front_up.jpg

    OI_grill.jpg

    OI_left.jpg

    OI_rear.jpg

    OI_rear_left.jpg

    OI_tablica.jpg

    OI_tablica_followus.jpg

    OI_tablica_policja.jpg


    User Feedback

    Recommended Comments

    OI_front_up.JPG

    Prędkość maksymalna 242 km/h, 7,6 sekundy do setki, 220 koni mechanicznych – takie parametry mają najnowsze nieoznakowane radiowozy Ople Insignia wyposażone w wideorejestrator. 75 takich maszyn trafiło do polskich policjantów i już wszystkie rozpoczęły służbę na krajowych drogach, aby dbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Co skrywają w sobie nowe Ople? Jak to wygląda? Jak działa? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego artykułu i krótkiego filmu, który dla Was przygotowaliśmy.

    OI_back.JPG

    W listopadzie br. polska Policja otrzymała 75 nieoznakowanych radiowozów marki Opel Insignia, których zakup był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

    OI_nalepka.JPG

    Pojazdy dostarczyła firma Z.P.U.P Energozam Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu. Wartość przetargu opiewa na kwotę 9 845 413 złotych. Radiowozy trafiły do 14 województw (z wyjątkiem lubuskiego i podlaskiego, które w grudniu br. otrzymały po 6  nieoznakowanych Volkswagenów Passatów 3.6 FSI V6 o mocy 300 koni mechanicznych). Ople są napędzane dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 220 koni mechanicznych, który pozwala je rozpędzić do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

    OI_speed.JPG

    Radiowozy służą na co dzień w drogówce i są wyposażone w wideorejestrator Videorapid 2A firmy Zurad współpracujący z dwiema kamerami – przednią i tylną - oraz radarowy miernik prędkości Iskra-1.

    OI_wnetrze.JPG

    Sygnalizację świetlno-dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym stanowią produkty firmy Federal Signal. Za atrapą wlotu powietrza, w dolnej jej części, zamontowano głośnik tubowy AL-252N współpracujący ze wzmacniaczem sygnałowym AS-320DIG PO.

    OI_speaker.JPG

    Syrena generuje 4 modulacje: wail, yelp, priority i hilo. Dodatkowo dostępna jest funkcja syreny ręcznej oraz ciągły klakson elektroniczny (tzw. airhorn, poganiacz) uruchamiany za pomocą oddzielnego klawisza.

    OI_manipulatory.JPG

    Na sygnalizację świetlną składa się 8 punktów świetlnych. Za grillem są zainstalowane dwie lampy kierunkowe Microled Advance w technologii Sputnik.

    OI_grill.JPG

    OI_microled.JPG

    Za przednią szybą pod lusterkiem wstecznym przymocowany jest pojedynczy Viper S2 w technologii Solaris, który posiada specjalną obudowę zapobiegającą powstawaniu refleksów oślepiających załogę radiowozu.

    OI_viper.JPG

    OI_viperback.JPG

    Po wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika zamontowana jest kolejna para Microledów Advance, która aktywuje się po otwarciu przestrzeni bagażowej, jeśli główne światła uprzywilejowania są włączone.

    OI_bagaznik.JPG

    OI_tablica_microled.JPG

    Na półce bagażnika pomiędzy zagłówkami drugiego rzędu siedzeń, a szybą tylną założona jest uchylna tablica tekstowa LSG700CB sterowana za pomocą kontrolera z serii BCT-3009. Na tablicy znajduje się też para lamp kierunkowych Impaxx Solaris.

    OI_tablica.JPG

    OI_lsg.JPG

    OI_impaxx.JPG

    Natomiast wymaganą przepisami widoczność pod kątem 360 stopni zapewnia niskoprofilowa lampa pojedyncza z mocowaniem magnetycznym LM400 Solaris, która jest zasilana spiralnym przewodem z dodatkowego gniazda zapalniczki.

    OI_lm400.JPG

    Montaż sygnalizacji uprzywilejowania wykonała firma Transmed będąca oficjalnym dealerem marki Federal Signal w Polsce.

     

    Serdeczne podziękowania Zespołowi Prasowemu Komendy Miejskiej Policji w Elblągu

    asp. Krzysztofowi Nowackiemu
    Jakubowi Sawickiemu

    oraz załodze nieoznakowanego Opla Insignia w składzie:

    st. sierż. Marcin Zawilski
    st. sierż. Mateusz Rybicki

    za okazaną pomoc w organizacji i realizacji sesji zdjęciowej.

    Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który w pełni przedstawia nową Insignię w całej okazałości

    Pozostałe zdjęcia

    OI_front_left.JPG

    OI_front.JPG

    OI_przod.JPG

    OI_front_right.JPG

    OI_left.JPG

    OI_rear.JPG

    OI_rear_left.JPG

    OI_bagaznik_left.JPG

    OI_tablica.JPG

    OI_tablica_policja.JPG

    OI_tablica_followus.JPG

    Edited by Przemek
    Link to comment
    Share on other sites

    Ponieważ istniało duże prawdopodobieństwo, że zdjęcia mogą zostać skradzione i umieszczone na innych portalach, forach etc. Już raz zdjęcia sobie ktoś przywłaszczył, powtórki z rozrywki nie chcemy. Zdjecia bez tablic rejestracyjnych nikomu sie nie przydadzą - dobrze wiem o tym

    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Forum Statistics

    1,104
    Total Topics
    6,689
    Total Posts
  • Gallery Statistics

    556
    Images
    30
    Comments