• Aktualności

    Our website articles
    Redakcja eLightbars.pl
    Podczas weekendu 21-22 lutego w Arenie Ostróda odbyły się targi "Auto Moto Arena", podczas których można było oglądać nowinki motoryzacyjne znanych marek. Wśród tysiąca wspaniałych aut dwa wyróżniały się znacząco. Nie ze względu na felgi w ogromnych rozmiarach, nie ze względu na jaskrawy lakier czy tuning, a ze względu na światła uprzywilejowania. Mowa tutaj o stoisku KPP Ostróda, na którym policjanci zaprezentowali gościom targów dwa auta ze swojej bardzo bogatej 'stajni'.
     
    Jednym z nich była bardzo stylowa i elegancka nieoznakowana Skoda Superb sedan z potężnym silnikiem 3.6 FSI 4x4 o mocy 260 KM. Tuż obok stało auto, które do służby trafiło w roku 2010, posiada silnik diesla o pojemności prawie dwóch litrów z Twinturbo Multijet o mocy 190 KM, a mianowicie oznakowana Lancia Delta.

    Oba auta wyposażone są w dwie kamery Polcam do rejestrowania wykroczeń i to jedyne co łączy ze sobą te dwa auta. Do służby w Policji trafiło 6 Lancii Delta i 12 Skód Superb dzięki unijnym środkom Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata na lata 2007 - 2013 i w 20% ze środków własnych Policji.

    To co interesuje nas najbardziej i to co odróżnia je od aut cywilnych to pospolicie nazywane "koguty" czyli światła uprzywilejowania.
     
     
     
    Skoda Superb

     
    Elegancka limuzyna od Skody jest flagowym modelem Polskiej policji jeśli chodzi o oświetlenie. Superby posiadają bardzo dużą ilość różnorodnego sprzętu oświetleniowego i nagłośnieniowego. Jedynym przenośnym elementem oświetlenia jest lampa magnetyczna LBL 10K1N od Elektry.


    Na szybie przedniej zamontowane są 2 sztuki lamp TITAN, a w dolnym wlocie powietrza umiejscowione są dwie lampy kierunkowe marki CODE3 – XT6. To wszystko razem daje niesamowite efekty podczas jazdy alarmowej! 





    Przechodząc na tył pojazdu po otwarciu się tablicy do wysyłania poleceń tekstowych LEDCOM1 firmy DERMEX, która usadowiona została na tylnej półce bagażnika, naszym oczom ukazują się dwie sztuki lamp kierunkowych marki Code3 – XT3. Dla bardziej dociekliwych wspomnieć trzeba, że w środku klapy bagażnika znajduje się jeszcze jeden Code3- XT6, który uruchamia się przy jej otwarciu.


    Wszystkie te świecidełka stają się widoczne przy użyciu modulatora dźwięków ostrzegawczych firmy Elfir – Zura 6120. Przepis o autach uprzywilejowanych mówi, że oprócz sygnałów świetlnych auto musi również wydawać sygnały dźwiękowe, w Skodzie odpowiedzialny jest za to głośnik GAM-150 o mocy 150W pochodzący z firmy Gamet.

     
     
    Lancia Delta

    Z myślą o oświetleniu ekstrawaganckiej i unikalnej jak na polskie warunki policyjnej Lancii Delta zakupy robione były w firmie Elektra. Pierwszą rzeczą, którą możemy dostrzec w autach oznakowanych jest oczywiście belka, w tym przypadku jest ledowa  LZP 2MD 24/3LF + 2MD (czerwone). 


    Z przodu za plastikowym grillem zamontowane zostały 2 lampy kierunkowe LBLK 4/3. 

     
    Co najbardziej zaskakujące i spotykane równie rzadko co Lancie w barwach Policji są tablice tekstowe zamontowane na tylnej półce bagażnika, które otwierają się za pomocą pilota umieszczonego w kabinie. Przy tablicy znajdują się 2 lampy kierunkowe LBLK 4/3. Ponownie by uruchomić to wszystko potrzebny nam modulator. W tym aucie został zamontowany GES-110 od Elektry, a jeśli chodzi o dźwięk, głośnik o mocy 100W – YD-100B 



    Różnica jest dostrzegalna gołym okiem ale są gusta i guściki, więc ocenę, które z tych aut bardziej pasuje do pracy w policji pozostawiam Wam.




    sync667
    W poprzednim artykule mowa była o dwóch najnowszych radiowozach dla województwa mazowieckiego kupionych dzięki środkom z projektu 'Funduszu Szwajcarskiego' Oplach Insignia. W roku 2014 z tego projektu zostało zakupionych jeszcze kilka samochodów, które zasiliły policyjną flotę. Mowa tutaj o 12 nowiutkich Volkswagenach Passatach B7, które otrzymały dwa województwa: lubuskie i podlaskie.
     
    Auta te wyposażone są w silnik V6 o pojemności 3,6 litra, który generuje 300 koni mechanicznych i 350 NM.Wyposażone w sześciostopniowe automatyczne skrzynie biegów DSG, rozwijają prędkość maksymalną 250 km/h a sprint do 'setki' zajmuje im tylko 5,5 sekundy. Wspomnieć również należy o napędzie 4Motion, który przekazuje napęd na wszystkie cztery, koła co w pracy policjantów jest wielkim atutem. Auta te to czterodrzwiowe wersje sedan. 
     
    Samochody te oczywiście wyposażone są w wideorejestrator marki Zurad - Videorapid2, posiadający dwie kamery do mierzenia prędkości pojazdów poprzedzających oraz jadących za radiowozem. Pora wspomnieć o tym, co jeszcze odróżnia te konkretne Passaty od innych cywilnych.  Rozpoznanie takiego auta, kiedy jeszcze nie ma włączonych niebieskich światełek jest dość trudne, ale nie jest niemożliwe. Volgswageny wyposażone są w sygnalizację świetlną i dźwiękową firmy Federal Signal Vama. W grilu auta ukryte są dwa niebieskie egzemplarze MICROLED PLUS, które działają naprzemiennie, na wyposażeniu znajduje się również lampa sygnalizacyjną Federal Signal Vama FSV LM-400. Podobnie jak w przypadku Insigni OPC z tyłu Passatów zamontowana jest tablica tekstowa SMARTSIGN LSG 700-CB + lampy IMPAXX.
    To, co najbardziej odróżnia te auta od innych to dwie sztuki lamp kierunkowych umiejscowione w przednich nadkolach pojazdu, sygnalizacja ta najbardziej przydaje się przy wyjazdach z ulic podporządkowanych, gdy już na pierwszy rzut oka widać, że samochód porusza się alarmowo, zwiększa to bezpieczeństwo policjantów poruszających się radiowozem niestety montowane są one w polskiej policji niezwykle rzadko, ponieważ poza Passatami tylko w kilku autach w województwie podlaskim. Lampy te to MICROLED ADVANCE. 
    Podtrzymując wątek zakupu nieoznakowanych samochodów w roku 2014 w następnym artykule przybliżymy samochody Opel Insignia, których zostało zakupionych 75 sztuk.
    Autor: Patryk Jackowski i Maciej Wójcicki





    sync667

    Najmocniejsze radiowozy w Polsce

    By sync667, in News,

    Autor: Patryk Jackowski
    Nowe radiowozy dla mazowieckiej drogówki!
     
    Benzynowy silnik o pojemności 2.8 litra, moc silnika 325KM, do 100km/h przyspiesza w ciągu 6 sekund. Mowa tutaj o dwóch nowych radiowozach mazowieckiej drogówki, wyposażonych w wideorejestratory. Samochody Opel Insignia policjanci otrzymali w ramach tzw. Funduszu Szwajcarskiego.

    Samochód wyposażony jest w dwie kamery firmy Zurad, Videorapid 2A oraz urządzenie radarowe sprzężone z kamerami Iskra-1. Wyposażenie to umożliwia ciagłą rejestrację w ruchu drogowym przed lub za pojazdem. Możliwy jest pomiar pojazdu jadącego w tym samym kierunku oraz z jadącego z przeciwka. Wielkim plusem jest również możliwość pomiaru prędkości podczas postoju.
     
    Ople wyposażone są w lampę sygnalizacyjną Federal Signal Vama FSV LM-400, dwie lampy kierunkowe MICROLED ADVANCE oraz lampę kierunkową VIPER S2 na podszybiu pojazdu. 
    Z tyłu pojazdu zamontowana jest tablica tekstowa SMARTSIGN LSG 700-CB + lampy IMPAXX.
     
    Auta trafiające do mazowieckiej policji to najmocniejsze samochody produkowane seryjnie przez Opla, posiadają automatyczną skrzynie biegów, prędkość maksymalna wynosi 250km/h. Wielkim atutem jest napęd na 4 koła, który zapewni pełne bezpieczeństwo pracujących na drodze policjantów.
     
    Samochody trafią w ręce policjantów z Komendy Miejskiej w Radomiu oraz Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie. 
    Auta te policja otrzymała dzięki wsparciu ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW). Jest on formą bezzwrotnej pomocy zagranicznej przyznanej przez Szwajcarie właśnie Polakom i 9 innym państwom Unii Europejskiej. 
     
    Pomysłodawcą całego projektu jest Komenda Główna Policji wraz ze Szwajcarskim Instytutem Policji w Neuchatel.
     

     

     


    Redakcja eLightbars.pl
    Jedna z najpopularniejszych modulatorów na świecie! Pożądany przez wszystkie jednostki straży pożarnej oraz kolekcjonerów! Mowa o produkcie Federal Signal model e-Q2B. Największa, najdroższa i najbardziej znana na świecie syrena.
    Modulator e-Q2B wzorowany jest na kultowej i wszystkim znanej syrenie mechaniczne "Q-siren" znanej wszystkim z amerykańskich filmów, wielkiej i bardzo głośnej chromowanej syreny. Odpowiednik elektroniczny z dźwiękami syreny mechanicznej najprawdopodobniej powstał ze względów oszczędnościowych. Wersja elektroniczna ma przewagę w aspekcie finansowym i prądowym. Wersja mechaniczna kosztuje 2130* USD a jej odpowiednik elektroniczny e-Q2B kosztuje już 1635* USD, tak samo wygląda zapotrzebowanie prądowe wersji "Q-siren”, której parametry (12V i 100A) a w wersji elektronicznej (12V i 20A). Jest to jednak duża oszczędność po stronie wersji elektronicznej. 
    Same dźwięki, które mamy w obydwu syrenach są bardzo podobne, a właściwości fizyczne dźwięku zostały w 100% skopiowane do wersji elektronicznej. Dodatkowo modulator e-Q2B posiada dodatkową modulację "YELP", "Priority", "Air-HORN”, możliwość podłączenia radia oraz podawanie komunikatów przez mikrofon.
     
    Dane techniczne:
     
    Dane                         techniczne                                 Zasilanie 11-16 VDC Temperatura pracy -40* C do + 65* C Standby Current  mniej niż 0.5A Waga zestawu  6.10 kg  
    Specyfikacja syreny                       dla mocy 200 Wat                            Pobór prądu  20A przy 13.6 V Zakres  725 do 1600 Hz Modulacje Wail -12 cykli/ min
    Yelp- 180 cykli/min
    Priority-370 cykli/min
    Audio 300 Hz do 3000 Hz +/- 3dB Impedencja wyjściowa PA 4000 ohms Certyfikat  SAE J1849 JUL89 Specyfikacja dla mocy 100W 10A przy 13.6 V W Polsce tego modulatora trzeba szukac "ze świecą". Jednak jednostka straży pożarnej OSP Raszyn posiada taki modulator w jednym ze swoich pojazdów (MAN).

    Redakcja eLightbars.pl
    Mamy przyjemność przedstawić naszym czytelnikom najnowszy produkt firmy ELEKTRA. Lampa zespolona SLENDER najnowszy produkt warszawskiej firmy został zaprezentowany po raz pierwszy na targach „Autostrada 2014”. Na chwilę obecną nie mamy szczegółowych informacji na temat tej nowości, ale mamy nadzieje, że już niedługo będziemy mogli przetestować lampę.
     
    Jeśli chodzi o design lampy to jest to bardzo innowacyjny. Trudno porównać nową lampę do innych istniejących na rynku lamp zespolonych. 






    Redakcja eLightbars.pl
    Międzynarodowa Wystawa Ratownictwa i Techniki Przeciwpożarowej już w czerwcu w Targach Kielce!
    Wykonywanie tego zawodu nie jest zwykłą pracą. To, czym na co dzień zajmują się pożarnicy można nazwać wyjątkową służbą, do wykonywania której nie wystarczą wyuczone umiejętności. Jak wygląda dzień z życia strażaka i w jaki sposób walczyć z ogniem można będzie zobaczyć podczas targów EDURA 2014.
     
    Międzynarodowa Wystawa Ratownictwa i Techniki Przeciwpożarowej, która odbędzie się od 12 do 14 czerwca 2014 roku w Targach Kielce to już dziesiąta edycja wydarzenia organizowanego  przez kielecki ośrodek wystawienniczo- kongresowy oraz Fundację Edukacji i Techniki Ratownictwa. Podczas jedynej tego rodzaju, specjalistycznej wystawy w Polsce prezentowane będą najnowocześniejsze pojazdy pożarnicze- gaśnicze i specjalne, a także zaawansowany sprzęt i techniczne urządzenia do zabezpieczeń przeciwpożarowych. Na halach  wystawienniczych nie zabraknie środków łączności i wyposażenia technicznego stanowisk dyspozycyjnych. Bogatą ofertę wystawy uzupełniać będzie wszystko to, co związane jest z bezpośrednią ochroną i uzbrojeniem osobistym strażaka. Nieodłącznym elementem targów są pokazy dynamiczne, w trakcie których prezentowany jest potencjał i możliwości innowacyjnego sprzętu. W czasie pokazów swoje niezwykłe umiejętności zademonstrują również najlepsze grupy ratunkowe z całego świata.

    Do zadań strażaków oprócz gaszenia pożarów, należą różne rodzaje ratownictwa, w tym na przykład chemiczne, techniczne czy ekologiczne. Strażacy niosą pomoc w sytuacjach kryzysowych nie tylko na lądzie, ale także pod wodą. W związku z tym, sprzęt strażacki staje się coraz bardziej wyspecjalizowany. Kiedyś podstawowym sprzętem były nożyce i rozpieracze, dziś istnieje cała seria specjalistycznych narzędzi: lewary, poduszki pneumatyczne, urządzenia do podnoszenia, kruszenia, łamania, liny, sprzęt do wybijania szyb. Jak widać w tym zawodzie liczy się konkretna, specjalistyczna wiedza, dlatego jubileuszowa Międzynarodowa Wystawa Ratownictwa i Techniki Przeciwpożarowej to także różnorodne spotkania, dzięki którym można poznać wybitnych specjalistów i wymienić się doświadczeniami. Jednym z ważniejszych wydarzeń towarzyszących imprezie jest konferencja „Zgaś ryzyko”. Wśród poruszanych tematów znajdą się także „Nowe perspektywy finansowania ochrony przeciwpożarowej”.

    Redakcja portalu eLightbars.pl gorąco zachęca do odwiedzenia targów i zapoznania się z ofertami m.in. oświetlenia i nagłośnienia ostrzegawczego. W tegorocznych targach biorą udział przedstawiciele marek oświetlenia m.in: Code3, Elektra, Federal Signal oraz Gamet.
    Zapraszamy!

    Redakcja eLightbars.pl
    Wideoporadnik odc. 9 - Elfir - Zura PS-100R        
    W dziewiątym odcinku wideoporadnika przedstawię Wam kultowy, rodzimy  generator który każdy miłośnik oświetlenia i nagłośnienia ostrzegawczego zna! Jest nim ZURA PS-100R od firmy Elfir ze Słupska .Dzisiaj ujrzycie jego pełne możliwości oraz poprawną obsługę.
    W dzisiejszym odcinku wykorzystałem do przedstawienia funkcji PILOT oraz POSTÓJ W AKCJI belkę Elektry - LZP 3XpW wraz z przekaźnikami. Myślę, że tak zobrazowane funkcje zostaną jeszcze lepiej zrozumiane i wyjaśnione w czytelny dla wszystkich sposób.
    Mam nadzieję, że dzięki obejrzeniu tego wideo-poradnika wiele wątpliwości zostanie rozwianych, a ponadto każdy będzie:
    wiedział jak włączyć dodatkowe światło czerwone (PILOT), rozumiał działanie funkcji POSTÓJ W MIEJSCU,  znał obsługę manipulatora podczas zmiany modulacji, potrafił zmniejszyć poziom głośności (ściszyć) podawania komunikatów głosowych, świadomy priorytetów działania funkcji modulatora np. komunikat głosowy ma pierwszeństwo od dźwięków ostrzegawczych modulatora.  

    Redakcja eLightbars.pl
    W ósmym odcinku wideoporadnika przedstawię Wam możliwości oraz poprawną obsługę generatora dźwięków od firmy Elfir, a mam tu na myśli model pokrewny od Zury 5120, czyli powiedzmy sobie "mniej wypasiona wersja" - Zura 6120.
    Mam nadzieję, że dzięki obejrzeniu tego wideo-poradnika wiele wątpliwości zostanie rozwianych, a ponadto każdy będzie:
    wiedział jak włączyć sygnały dźwiękowe, rozumiał działanie funkcji SYR.R,  znał obsługę manipulatora podczas wydawania komunikatów głosowych, potrafił zmniejszyć poziom głośności (ściszyć) podawania komunikatów głosowych świadomy priorytetów działania funkcji modulatora np. komunikat głosowy ma pierwszeństwo od dźwięków ostrzegawczych modulatora  
     

    Redakcja eLightbars.pl
    Prędkość maksymalna 242 km/h, 7,6 sekundy do setki, 220 koni mechanicznych – takie parametry mają najnowsze nieoznakowane radiowozy Ople Insignia wyposażone w wideorejestrator. 75 takich maszyn trafiło do polskich policjantów i już wszystkie rozpoczęły służbę na krajowych drogach, aby dbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Co skrywają w sobie nowe Ople? Jak to wygląda? Jak działa? Tego wszystkiego dowiecie się z naszego artykułu i krótkiego filmu, który dla Was przygotowaliśmy.

    W listopadzie br. polska Policja otrzymała 75 nieoznakowanych radiowozów marki Opel Insignia, których zakup był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

    Pojazdy dostarczyła firma Z.P.U.P Energozam Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu. Wartość przetargu opiewa na kwotę 9 845 413 złotych. Radiowozy trafiły do 14 województw (z wyjątkiem lubuskiego i podlaskiego, które w grudniu br. otrzymały po 6  nieoznakowanych Volkswagenów Passatów 3.6 FSI V6 o mocy 300 koni mechanicznych). Ople są napędzane dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 220 koni mechanicznych, który pozwala je rozpędzić do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

    Radiowozy służą na co dzień w drogówce i są wyposażone w wideorejestrator Videorapid 2A firmy Zurad współpracujący z dwiema kamerami – przednią i tylną - oraz radarowy miernik prędkości Iskra-1.

    Sygnalizację świetlno-dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym stanowią produkty firmy Federal Signal. Za atrapą wlotu powietrza, w dolnej jej części, zamontowano głośnik tubowy AL-252N współpracujący ze wzmacniaczem sygnałowym AS-320DIG PO.

    Syrena generuje 4 modulacje: wail, yelp, priority i hilo. Dodatkowo dostępna jest funkcja syreny ręcznej oraz ciągły klakson elektroniczny (tzw. airhorn, poganiacz) uruchamiany za pomocą oddzielnego klawisza.

    Na sygnalizację świetlną składa się 8 punktów świetlnych. Za grillem są zainstalowane dwie lampy kierunkowe Microled Advance w technologii Sputnik.


    Za przednią szybą pod lusterkiem wstecznym przymocowany jest pojedynczy Viper S2 w technologii Solaris, który posiada specjalną obudowę zapobiegającą powstawaniu refleksów oślepiających załogę radiowozu.


    Po wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika zamontowana jest kolejna para Microledów Advance, która aktywuje się po otwarciu przestrzeni bagażowej, jeśli główne światła uprzywilejowania są włączone.


    Na półce bagażnika pomiędzy zagłówkami drugiego rzędu siedzeń, a szybą tylną założona jest uchylna tablica tekstowa LSG700CB sterowana za pomocą kontrolera z serii BCT-3009. Na tablicy znajduje się też para lamp kierunkowych Impaxx Solaris.



    Natomiast wymaganą przepisami widoczność pod kątem 360 stopni zapewnia niskoprofilowa lampa pojedyncza z mocowaniem magnetycznym LM400 Solaris, która jest zasilana spiralnym przewodem z dodatkowego gniazda zapalniczki.

    Montaż sygnalizacji uprzywilejowania wykonała firma Transmed będąca oficjalnym dealerem marki Federal Signal w Polsce.
     
    Serdeczne podziękowania Zespołowi Prasowemu Komendy Miejskiej Policji w Elblągu
    asp. Krzysztofowi Nowackiemu
    Jakubowi Sawickiemu
    oraz załodze nieoznakowanego Opla Insignia w składzie:
    st. sierż. Marcin Zawilski
    st. sierż. Mateusz Rybicki
    za okazaną pomoc w organizacji i realizacji sesji zdjęciowej.
    Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który w pełni przedstawia nową Insignię w całej okazałości
    Pozostałe zdjęcia

























    Redakcja eLightbars.pl

    Historia ELEKTRY

    By Redakcja eLightbars.pl, in News,

    Warszawska firma Elektra. Pierwsza firma z oświetleniem i nagłośnieniem ostrzegawczym w Polsce. Funkcjonuje od 1957 roku i znają ją 3 pokolenia. Od początku firmy logo pozostało niezmienione. Niby znamy je i pamiętamy, ale jest nim wpisany symbol pioruna w dużą literę omega alfabetu greckiego. Od początku działalności firmy mogliśmy odwiedzić 3 odsłony firmowej strony internetowej. Firma posiadała małą gamę swoich produktów w porównaniu do konkurencyjnych firm takich jak Federal Signal, Hella czy Whelen. Pierwszy sklep firmy Elektra mieścił się przy ulicy Generała Andersa 13 i był czynny od poniedziałku do piątku od 9 do 17.Aktualnie siedziba firmy jak i sklep firmowy mieści się w Warszawie przy ulicy Przasnyskiej 6A.

     
    LB-1
    Pierwszym produktem tej firmy była lampa LB-1. Niestety nie dysponujemy eksponatem ani zdjęciem lampy. Była to lampa kierunkowa z żarówką halogenową. Więcej informacji brak.
     
    LB-2
    Początek lat 60. Lampa ostrzegawcza obrotowa napędzana silnikiem elektrycznym z okrągłym odbłyśnikiem. Lampa posiada charakterystyczną zaokrągloną podstawę, chromowany pierścień, który mocował klosz lampy do podstawy.

    LB-3
    Kolejna lampa obrotowa. Podstawa zmieniona. Bardziej praktyczna i łatwiejsza w montażu lampa, LB-3 była bardzo popularna. Do dnia dzisiejszego można je spotkać pracujące na pojazdach pożarniczych oraz odnowionych zabytkach takich jak sanitarki czy pojazdy milicji. Lampa występowała w 3 kolorach, niebieskim, pomarańczowym i czerwonym i zasilaniem 12V.


    LB-4
    Pierwsza lampa z napisem. Potocznie nazywana „galeryjka”. Było to połączenie podstawy z napisem wraz z lampą LB-3 bez podstawy. Za podstawę służyła „galeryjka”, w której był umieszczony silnik mechanizmu obrotowego oraz od 2-5 żarówek podświetlający napis galeryjki.

    LB-5
    Prototyp lampy LBS. Różnice pomiędzy lampami to jedynie podstawa, która w LB zwężała się ku dołowi a w LBS nie. Pierwsza lampa z kloszem przykręcanym do podstawy.

    LBS-5
    Pod koniec roku 1977 pojawił się nowy model lampy. Był to przełom w produktach firmy ELEKTRA. Lampy do dziś dzień możemy zobaczyć na pojazdach. Możemy kupić lampy używany jak i nowe. Pierwsza lampa wyprodukowana w bardzo dużej ilości. Lampa ta zakończyła erę lamp LB i wprowadziła producenta w nowe rozwiązania.

    LBS-6
    Lampa bardzo podobna do LB-4. Podstawa „galeryjka” ta sama, lecz lampa umieszczona na niej została zmieniona na mechanizm i klosz z lampy LBS-5.
    LBO-10
    Nowy wygląd i nowe rozwiązania techniczne. Duży silnik elektryczny zastosowany małym silniczkiem 9V lub 12V. Podstawa lampy wykonywana ręcznie przez cały okres produkcji. Klosz ten sam, co w lampie LBS-5.


    LBX-1
    Pierwsza lampa błyskowa (stroboskopowa) z palnikiem wyładowczym. Jeśli chodzi o wygląd to przypominała ona poprzednika LBO-10 i kolejne lampy s serii LBX. Jedyną różnicą wizualną to soczewka Fresnela.

    LBX-11/14
    Kolejna lampa ostrzegawcza stroboskopowa. Bardzo podobna do poprzednika LBX-1. Zmieniona i ulepszona elektronika oraz wprowadzony nowy wzór soczewki fresnela. Mocowanie lampy jednopunktowe. Lampa w ofercie zastąpiona lampą LBX2000, która obecna jest do dziś.



    LBO-10T
    Lampa ostrzegawcza obrotowa. Bardzo popularna na radiowozach policyjnych VW, T4. Lampa ta została zamieniona przez nowy model. Nazwa została niezmieniona. Występowała w 3 konfiguracjach kolorystycznych i zasilaniu 12 i 24V. Rodzaj mechanizmu i lustra był wymieniany raz w starej wersji. Była to pierwsza lampa pojedyncza, której podstawa wykonana była z plastiku ( wtryskarka wysokociśnieniowa).


    LBX-11T/14T
    Lampa ostrzegawcza stroboskopowa wykonana na bazie lampy LBO model T. Posiada układ elektroniczny stroboskopowy i soczewkę fresnela. Ma charakterystyczny wysoki klosz. Aktualnie nieprodukowana w tym wyglądzie.
     
     
    Serdeczne podziękowania dla Pana Andrzeja Wołczyk za udostępnienie materiałów zdjęciowych ze swojej strony www.milicja.net
     
     
     




  • Forum Statistics

    1,255
    Total Topics
    7,334
    Total Posts
  • Gallery Statistics

    578
    Images
    63
    Comments